Monday 31 May 2010

Kronologi Ajaran Sesat Talmud.

Oleh : Muhammad Ibnu Nazir.


BismillahirRahmanirRahim. Innal hamda lillahi, nahmaduhu wa nast'inuhu, man yahdihil lahu fala mudhilla lahu, waman yudhlil fala hadiya lahu. Wa asyhadu anla ilaha illallahu wahdahu la syarikalahu waanna Muhammadan abduhu wa Rasulluhu.





Amma ba'du.





Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, dan Salam Sejahtera.
















"Kronologi Ajaran Sesat Talmud"






Talmud Adalah Kitab Kata-Kata Syaitan Yang Membentuk Hati Keji Zionis.





Sebagaimana yang telah kita semua ketahui didapati bahawa kaum yahudi menjadikan Kitab Talmud sebagai sumber rujukan dan kitab suci terpenting mengatasi Kitab Taurat. Kitab itu mengatur semua sistem kehidupan mereka. Daripada sekecil sehinggalah sebesar pekara, mereka mencedok bulat-bulat dari kitab tersebut tanpa merujukpakai kepada ilmuan-ilmuan Islam. Maka yang demikian, di sini kita sama-sama bongkar ajaran Talmud yang telah membentuk hati perut kebinatangan Israel yang ganas, kejam, degil, sombong dan bongkak bagi memperlihatkan kepada kita semua, bahawa ajaran daripada kitab Talmud tersebut sememangnya telah terpinggir jauh dari syariat Allah Azza Wa Jalla.



Di dalam Talmud ‘Erubin’ 2b (edisi Soncino) menyatakan kepada kaum yahudi :


“Wahai anakku, hendaklah engkau lebih mengutamakan fatwa daripada para Ahli Kitab (Talmud) daripada ayat-ayat Taurat”.




Pecahan Di Dalam Kitab Talmud.




Jelas sekali, mereka membelakangi Kitab Perjanjian Lama atau Taurat dan mereka lebih gemar merujuk kepada fatwa yang diselewengkan dalam kitab Talmud. Orang yahudi meyakini bahawa sebahagian daripada isi Kitab Talmud merupakan himpunan daripada ajaran yang disampaikan oleh Nabi Musa A.S secara lisan. Apabila Nabi Isa A.S diutuskan, Kitab Talmud belum dihimpunkan secara bertulis seperti bentuknya yang sekarang. Nabi Isa A.S menentang keras tradisi “Mishnah” (Talmud awal) termasuk mengutuk para pendeta yahudi dan kaum Farisi yang mengajarnya di mana keseluruhan isi kandungan kitab tersebut jelas menyimpang, bahkan berlawanan dengan Kitab Taurat yang sebenar.



Talmud Membawa Kemusnahan Sejagat.





Namun demikian, masih terdapat kelompok di kalangan kaum yahudi yang jelas menolak Talmud dan tetap berpegang teguh kepada kitab Taurat (Perjanjian Lama yang ada sekarang). Mereka dikenali sebagai golongan “Karaiyah”, kelompok yang sering menjadi korban dan dizalimi oleh para pendeta yahudi Ortodoks sepanjang sejarah sehingga ke hari ini.




Rabbi Matthew Seorang Yang Berketurunan Afrika.




Para pendeta Farisi mengajar tentang doktrin dan fatwa yang berasal daripada para rabbi (pendeta), dengan mengelirukan orang-orang mereka bahawa apa yang mereka sampaikan itu lebih tinggi kedudukkannya daripada wahyu yang datang daripada Tuhan. Talmud lebih diagungkan daripada Taurat. Malahan Talmud juga di angkat sebagai rujukan yang setia bagi kaum zionis di Palestin.





Kanak-Kanak Israel Tidak Terkecuali Untuk Mempelajari Kitab Talmud Sejak Dari Kecil Lagi.





Hyam Maccoby, dalam bukunya “Judaism on Trial” menukilkan kenyataan Rabbi Yehiel Ben Joseph :


“Tanpa Talmud kita tidak akan mampu memahami ayat-ayat Taurat. Tuhan telah melimpahkan sewenangnya kepada mereka yang arif, kerana tradisi merupakan suatu keperluan yang sama seperti kitab-kitab wahyu. Para arif itu membuat tafsiran mereka dan mereka yang tidak pernah mempelajari Talmud tidak akan mungkin mampu memahami Taurat”




Hasil Karya Hyam Maccoby.





Kitab Talmud Versi Jerusalem.





Kitab Talmud Versi Babilonia





Dalam tradisi “Mishnah”, para pendeta yahudi menambah sebuah kitab lagi yang mereka sebut “Gemarah” (Kitab tafsir para pendeta). Tradisi “Mishnah” (yang kemudian dibukukan) bersama dengan “Gemarah”, disebut Talmud. Terdapat dua versi kitab Talmud, iaitu Talmud Jerusalem dan Talmud Babilonia. Talmud Babilonia masyhur sebagai kitab yang paling berpengaruh.

Beberapa contoh ajaran yang dinyatakan di sini membuka pekung kebencian yang bersarang di segenap urat sendi yahudi yang menganas di mana sahaja mereka berada terutamanya di Palestin. Kitab permusuhan dan kitab keganasan inilah yang telah disucikan oleh yahudi Ortodoks mahupun Hasidiyah di seluruh dunia.





Sebagai contoh yang jelas, Kitab Talmud menetapkan bahawa semua orang yang bukan yahudi di sebut “Goyyim”, sama dengan binatang dan darjat mereka di bawah darjat manusia. Kitab itu juga menyatakan bahawa bangsa yahudi ialah “umat pilihan”, satu-satunya bangsa yang mendakwa diri mereka sebagai keturunan langsung daripada Nabi Adam A.S. Pekara ini telah kita sama-sama bincangkan dalam posting dan artikel saya yang lalu. Oleh yang demikian. marilah kita membongkar lagi keganasan ajaran Talmud yang tidak ubah seperti kata-kata syaitan besertakan pengikut-pengikutnya yang sesat lagi menyesatkan.






1) Erubin 2b : “Barang siapa yang tidak taat kepada para Rabbi mereka akan dihukum dengan cara dijerang di dalam kotoran manusia yang mendidih di neraka.”



2) Moed Kattan 17a : “Bila mana seorang yahudi terdorong untuk melakukan sesuatu kejahatan, dia hendaklah pergi ke tempat lain di mana dirinya tidak dikenali orang, dan lakukanlah kejahatan itu di sana.”



3) Sanhedrin 58b : “Jika seorang kafir menganiaya orang yahudi, maka orang kafir tersebut harus dibunuh.”



4) Baba Mezia 24a ; “Jika seorang yahudi menjumpai barang hilang kepunyaan orang kafir, dia tidak wajib mengembalikan kepada pemiliknya.” (Ayat ini ditegaskan jua dalam Baba Kamma 113b).



5) Sanhedrin 57a : “Jika seorang yahudi membunuh seorang Cuthea (kafir), tidak ada hukuman mati, apa yang sudah dicuri oleh seorang yahudi boleh dimilikinya.”



6) Baba Kamma 113a : “Orang yahudi diperbolehkan berdusta untuk menipu orang kafir.”




7) Yebamoth 98a : “Semua anak keturunan orang kafir tergolong sama dengan binatang.”



8) Abodah Zarah 36b : “Anak perempuan orang kafir sama dengan “Niddah” (najis) sejak lahir.”



9) Abodah Zarah 22a-22b : “Orang kafir lebih senang berhubungan seks dengan lembu.”



10) Yebamoth 63a : “Adam telah bersetubuh dengan semua binatang ketika berada di syurga.”



11) Sanhedrin 55b : “Seorang yahudi boleh mengahwini anak perempuan berumur 3 tahun (tepatnya 3 tahun 1 hari).”



12) Baba Mezia 59b : “Seorang rabbi telah berdebat dengan Tuhan dan mengalahkan-Nya. Tuhan mengakui bahawa rabbi itu memenangi debat tersebut.”



13) Menahoth 43b-44a : “Seorang yahudi diwajibkan membaca doa berikut setiap hari, ‘Aku bersyukur, ya Tuhanku, kerana Engkau tidak menjadikan aku seorang kafir, seorang perempuan, atau seorang budak belian.”





Kerjasama Antara Rabbi Israel Dengan Kerajaan Amerika Syarikat.





Ini adalah sebahagian daripada isikandungan yang terdapat di dalam kitab Talmud tersebut, yang rata-ratanya adalah ajaran yang sesat dan dipenuhi dengan kata-kata yang kesat dan seterusnya tidak langsung mencerminkan kewibawaan kitab suci kaum Zionis tersebut. Pada amnya jika dikaji dengan pandangan mata dan pemikiran kita, didapati bahawa golongan yahudi yang berpegang teguh kepada kitab Talmud tersebut tidak ubah seperti pengikut-pengikut syaitan yang tegar. Sifat-sifat kebinatangan syaitan itu sedikit sebanyak telah dipegang oleh pengikutnya yang setia sehinggakan sanggup membunuh, merompak, memperlakukan kekejaman dan sebagainya terhadap manusia.







Oleh yang demikian, bukalah mata hati kita semua agar dapat mengetahui bahawa syaitan dan iblis itu tidak akan duduk berdiam diri melihat anak cucu Adam A.S melakukan kebaikan dari kemungkaran. Walaupun ia tidak kelihatan, tetapi kuncu-kuncu serta pengikut-pengikutnya yang berperangai syaitan dan iblis itu sudah cukup memperlihatkan propaganda untuk membawa anak-cucu Adam A.S itu terjerumus ke dalam Neraka. Ketahuilah kita semua, bahawa dengan mendekatkan diri kita kepada pegangan asas iaitu Al-Quran dan Sunnah SAW itu adalah kunci untuk kita menjauhi dari lingkaran belitan syaitan atau manusia yang berjiwakan syaitan.



Janganlah kita semua menganggap bahawa amalan-amalan kita pada ketika ini sudah mencukupi untuk menjamin diri kita di sana kelak. Janganlah kita terlalu riak dan sombong dengan nikmat yang telah Allah SWT kurniakan kepada kita ketika ini sehingga sanggup membiarkan saudara-saudara kita di Palestin, Iraq, Afganistan, Kashmir dan sebagainya hidup dalam kedaifan dan kesengsaraan akibat dari peperangan menentang manusia yang berhatikan syaitan. Kita kadangkalanya terlupa, kadangkala terlalu bangga dengan apa-apa yang telah kita kecapi sekarang ini.






Tahukah kita semua, ujian Allah SWT itu tidak beerti kepada kedaifan dan kesusahan semata-mata?.






Ketahuilah, ujian Allah SWT itu meliputi segala-galanya seperti kemewahan, kemahsyuran, kekayaan dan segala-galanya. Kita sebenarnya sedang dan telah diuji oleh Allah SWT. Dengan Negara yang penuh dengan pelbagai aneka makanan dan minuman yang melimpah-limpah. Ini adalah ujian dari Allah SWT!. Negara yang mempunyai pelbagai bilangan fesyen pakaian. Ini juga ujian dari Allah SWT!. Ketahuilah kita semua, bahawa dunia ini adalah tempat persinggahan untuk sementara, ‘Di Sana’ (Akhirat) adalah tempat yang abadi. Tempat yang untuk kita idam-idamkan sebagai seorang Mukmin. Saya berpesan kepada diri saya dan saudara serta saudari, agar mempertingkatkan lagi amalan-amalan kita bagi menjamin tempat yang selesa ‘di sana’ kelak. Jangan memperjudikan diri kita dengan pekara-pekara yang dilarang Allah Azza Wa Jalla, kelak kita dihumban bersama-sama syaitan ke dalam neraka-Nya. WaAllahua’lam.

















"Kronologi Ajaran Sesat Talmud"






AllahuAkbar!



1 comment:

  1. Salam Anonymous.

    Terima kasih atas perkongsian.

    Kenapa perlu ber 'Anonymous'?

    ReplyDelete

You May Also Like These Article

Related Posts with Thumbnails