Saturday, 2 May 2009

NIBIRU - Satu Evolusi Atheisme.

Oleh : Muhammad Ibn Nazir

Assalammualaikum dan Salam Muhibah. Alhamdulillah, Syukur kehadrat Allah s.w.t yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, Selawat dan Salam bagi Rasulullah s.a.w, Ahli keluarga Baginda dan Para Sahabat-sahabat serta sahabiahnya. Ucapan ribuan terima kasih saya ini ditujukan kepada rakan-rakan seperjuangan saya di alam siber mahupun di luar sana, kerana sering memberi dorongan dan galakan kepada saya sehingga terhasilnya suatu karya blog (http://www.mujahidincyber.blogspot.com/) yang berbentuk Ilmiah dan Ilmuan Islam dengan keizinan dariNya.

Saya akan terus menulis dan berkarya sehingga ke akhir hayat saya, serta jika diizinkan Allah s.w.t, blog ini akan menjadi satu generasi yang tiada penghujungnya dan generasi ini juga akan saya terapkan kepada warisan keluarga saya kelak mengikut keredhaan dan keizinan dariNya. Saya berdoa agar anda semua memperolehi sesuatu yang ibrah dan dirahmati serta dikasihi olehNya. Tidak ketinggalan itu juga, izinkan saya mengucapkan "Selamat Hari Pekerja" kepada anda di luar sana, semoga segala ibadah kerja kita dirahmati dan dilimpahi rezeki dari sumber-sumber yang halal di sisi Allah s.w.t. Rezeki dari punca yang halal, menjadikan sebuah ummah yang jitu dan ukhwah kepada generasi yang mendatang. InsyaAllah.

Firman Allah s.w.t :
"Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu (keperluan dan bekalanmu) dari dunia; dan berbuat baiklah (kepada hamba-hamba Allah) sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu (dengan pemberian nikmatNya yang melimpah-limpah); dan janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi; sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berbuat kerosakan ".
(Surah Al-Qasas - Ayat-77).

Perlu diingati juga, saat dan tika ini, artikel saya bukanlah berkisarkan atau berforumkan kepada 'Hari pekerja', tetapi lebih kepada soal Aqidah manusia amnya yang seringkali meruntun jauh, sehinggakan suatu yang termaktub di dalam Al-quran itu diketepikan dengan sewenang-wenangnya. Mengapa?. Sebelum itu, marilah kita bersama-sama sedekahkan Surah Al-Fatihah kepada Ibubapa kita dan pejuang-pejuang mujahid di Jalan Allah s.w.t. Al-Fatihah...

Zaman yang penuh dengan Globalisasi, Fatalisme, Rasisme, Kolonialisme dan fahaman Evolusi Darwinisme mendorong manusia mencari suatu kepastian dan kebenaran berpandukan suatu ibrah yang tulus dan tepat bagi menjamin kesejahteraan dan keharmonian manusia khasnya, dengan berprinsipkan dan berpaksikan sinar Islam yang suci. Namun dengan demikian, ada segelintir khalifahNya yang telah terpesong dan terpengaruh dengan dakyah dan anasir dari pihak-pihak tertentu yang datangnya melalui pendeta-pendeta Ahlil Khitab yang sememangnya untuk memutarbalik serta memesongkan aqidah Muslim sejagat. Namun yang demikian, tidak semudah itu untuk memesongkan setiap mata hati seorang Muslim yang teguh keimanannya kepada Allah s.w.t dengan hanya melampirkan suatu berita atau penjelasan yang sempit dan jumud tanpa membawa suatu bukti yang kukuh dan konkrit berlandaskan Al-Quran dan Sunnah Rasulullah s.a.w. Akan dengan itu, ada segelintir juga yang masih tercari-cari dan terkapai-kapai, apabila suatu fahaman evolusi pihak Atheisme yang kerap melontarkan fahamannya, sehinggakan sangup mempercayai secara total, walaupun sudah beribu-ribu kali fahaman ini disangkal oleh pihak-pihak yang cintakan Maha Agung.

Tempohari saya terbaca email dari seseorang iaitu mengenai "Nibiru - Bencana alam terbesar-Kiamat-2012". Email dan klip video tersebut telah kerapkali di edarkan dan di sebarkan kepada individu dan group siber tertentu bagi menyatakan suatu berita yang tidak mungkin berlaku mengikut kewarasan akal dan fikiran manusia, jika kita masih berpegang teguh dan jitu akan KalamNya dan Sunnah Rasulullah s.a.w. Saya akan lampirkan email dan klip video tersebut di bawah dan di akhir perenggan ulasan saya, kemudian saya warnakan email tersebut mengunakan warna merah untuk kamu di luar sana dapat membezakan tentang ulasan dan sebaran dari email tersebut. Semoga dengan paparan ini, dapatlah kita bermuhasabahkan diri kita yang fakir lagi hina ini kepada Allah s.w.t. Bukalah mata hati kamu semua untuk meneliti, menilai dan memahami apa yang tersurat dan tersirat dari email dan klip video tersebut. InsyaAllah.

Rasulullah s.a.w bersabda:
"sesungguhnya kiamat itu tidak akan terjadi sebelum kamu melihat 10 tanda".

1) Matahari terbit dan muncul dari arah barat.
2) Adanya binatang ajaib yang muncul.

3) Keluarnya Imam Mahdi.
4) Keluarnya Dajjal.
5) Keluarnya bangsa Ya'juj dan Ma'juj.
6) Turunnya Nabiyullah Isa a.s.
7) Keluar asap.
8) Rosaknya Ka'bah (Baitullah).
9) Lenyapnya Al-Quran dari Mushlaf dalam hati.
10)Seluruh manusia di dunia menjadi kafir.

Asap akan memenuhi timur dan barat, ia akan berlaku selama 40 hari. apabila seorang yang beriman terkena asap tersebut, ia akan bersin seperti terkena selsema, sementara orang kafir pula keadaannya seperti orang mabuk, asap akan keluar dari hidung, telinga dan dubur mereka.

Dajjal maksudnya ialah bahaya besar yang tidak ada bahaya sepertinya sejak Nabi Adam a.s. sampai ke hari Kiamat. Dajjal boleh membuat apa saja pekara-pekara yang luar biasa. dia akan mendakwa dirinya Tuhan, sebelah matanya buta dan di antara kedua matanya tertulis perkataan "Ini Adalah Orang kafir".

Binatang melata yang dikenali sebagai Dabatul ard ini akan keluar di kota mekah dekat gunung Shafa, ia akan berbicara dengan kata-kata fasih dan jelas. Dabatul Ard ini akan membawa tongkat Nabi Musa a.s. dan cincin Nabi Sulaiman a.s.
Apabila binatang ini memukulkan tongkatnya ke dahi orang yang beriman, maka akan tertulislah di dahi orang itu "Ini Adalah Orang Yang Beriman". Apabila tongkat itu di pukul ke dahi orang kafir, maka akan tertulislah "Ini Adalah Orang Kafir".

Turunnya Nabi Isa a.s. di Negeri Syam di menara putih, beliau akan membunuh dajjal. kemudian Nabi Isa a.s. akan menjalankan syariat Nabi Muhammad s.a.w.

Yakjuj dan Makjuj pula akan keluar, mereka ini merupakan dua golongan. Satu golongan kecil dan satu lagi golongan yang besar. Yakjuj dan makjuj itu kini berada di belakang bendungan yang dibanggunkan oleh Iskandar Zulqarnain. Apabila keluarnya mereka ini, bilangannya tidak terhitung banyaknya, sehingga kalau air laut Thatatiah diminum nescaya tidak akan tinggal walaupun setitik.

Rasullullah s.a.w. telah bersabda,
"Hari kiamat itu mempunyai tanda, bermulanya dengan tidak laris jualan di pasar, sedikit sahaja hujan dan begitu juga dengan tumbuh-tumbuhan, Ghibah menjadi-jadi di merata-rata, memakan riba, banyaknya anak-anak zina, orang kaya diagung-agungkan, orang fasik akan bersuara lantang di masjid, para ahli mungkar lebih banyak menonjol dari ahli haq"

Berkata Ali bin Abi Talib,
"Akan datang di suatu masa di mana islam itu hanya akan tinggal namanya sahaja, agama hanya bentuk sahaja, Al-Quran hanya dijadikan bacaan sahaja, mereka mendirikan masjid, sedangkan masjid itu sunyi dari zikir menyebut AsmaAllah. Orang-orang yang paling buruk pada zaman itu adalah para Ulama, dari mereka akan timbul fitnah dan fitnah itu akan kembali kepada mereka juga, Dan kesemua yang tersebut adalah tanda-tanda hari kiamat".

Sabda Rasullulah s.a.w,
"Apabila orang kafir yang dihalalkan tanpa perang yang dijadikan pembahagian bergilir, amanat dijadikan seperti harta rampasan, zakat dijadikan seperti pinjaman, belajar lain selain dari agama. orang lelaki taat pada isterinya, menderhakai ibunya, lebih rapat dengan teman dan menjauhkan ayahnya, suara-suara lantang dalam masjid, pemimpin kaum dipilih dari orang-orang yang fasik, orang dimuliakan kerana takuti akan tindakan jahat dan aniayanya dan bukan kerana takutkan Allah, maka kesemua itu adalah Tanda-Tanda kiamat"

Sesungguhnya setiap makhluk yang hidup, seperti manusia, haiwan dan tumbuh-tumbuhan memiliki tanda-tanda dari akhir kesudahan hidupnya di dunia. Tanda-tanda dekatnya kematian manusia adalah rambut beruban, tua, sakit, lemah dan sebagainya. Begitu juga dengan haiwan, hampir sama dengan manusia. Sedangkan tumbuhan warnanya menguning, kering dan jatuh, lalu hancur. Demikian juga alam semesta memiliki tanda-tanda akhir masanya seperti kehancuran dan kerosakan yang menakutkan. Saa'ah asalnya adalah sebahagian malam atau siang. Dikatakan juga, Saa'at segala sesuatu bererti waktunya hilang dan habis. Dari maknanya ini, maka Saa'ah atau kiamat mengandungi dua, iaitu : Saa'ah khusus bagi setiap makhluk, seperti tanaman binatang dan manusia ketika mati, dan bagi sebuah umat jika datang ajalnya. Itu semua dikatakan telah datang saatnya. Saa'ah umum bagi dunia secara keseluruhan ketika di tiup sangkakala, maka hancurlah segala yang di langit dan di bumi.

Bagaimana dengan kiamat yang sebenarnya?. Tentu saja lebih dahsyat, lebih besar, dan lebih mengerikan. Dan Al-Quran banyak menyebutkan tentang kejadian di hari kiamat. terjadinya kiamat adalah hal yang ghaib, serta merupakan Rukun Iman dan wajib kita mempercayainya. Hanya Allah saja yang mengetahuinya. Tidak satu pun dari makhlukNya mengetahui bila terjadi dan berlakunya kiamat, baik para Nabi mahupun Malaikat.

Allah S.W.T, berfirman:
"Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sajalah pengatahuan tentang Hari Kiamat" (Surah Luqman - Ayat-34).

Maka ketika ditanya tentang hal ini, Rasulullah s.a.w. mengembalikannya kepada Allah S.W.T.

"Kepada-Nyalah dikembalikan pengetahuan tentang hari kiamat".
(Surah Fushilat - Ayat-47).

Allah merahsiakan terjadinya hari kiamat, dan menerangkan bahawa kiamat akan datang secara tiba-tiba. Firman Allah s.w.t :

"Mereka menanyakan kepadamu tentang kiamat; "bilakah terjadinya?" katakanlah ; "Sesungguhnya pengetahuan tentang kiamat itu adalah di sisi Allah; tidak seorang pun yang dapat menjelaskan waktu kedatangannya selain Dia. Kiamat itu amat berat (huru-haranya bagi makhluk) yang dilangit dan di bumi. Kiamat itu tidak akan datang kepadamu seakan-akan kamu benar-benar mengetahuinya. Katakanlah : "Sesungguhnya pengetahuan tentang kiamat itu adalah di sisi Allah, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui".
(Al-A'Raf - Ayat-187).

Namun demikian, sesungguhnya Allah dengan rahmat-Nya telah menjadikan kiamat memiliki sesuatu yang menunjukkan ke arah itu dan tanda-tanda yang menghantarkannya. Firman Allah s.w.t :

"Maka tidaklah yang mereka tunggu-tunggu melainkan hari kiamat (iaitu) kedatangannya kepada mereka dengan tiba-tiba, kerana sesungguhnya telah datang tanda-tandanya. Maka apakah faedahnya bagi mereka kesedaran mereka itu apabila hari kiamat sudah datang"
(Surah Muhammad - Ayat-18).

Yang mereka nanti-nantikan tidak lain hanyalah kedatangan malaikat kepada mereka (untuk mencabut nyawa mereka), atau kedatangan tuhanmu atau kedatangan sebahagian tanda-tanda Tuhanmu. Pada hari datangnya sebahagian tanda-tanda Tuhanmu tidaklah bermanfaat lagi iman seseorang bagi dirinya sendiri yang belum beriman sebelum itu, atau dia (belum) mengusahakan kebaikan dalam masa imannya. Katakanlah:

"Tunggulah olehmu sesungguhnya kami pun menunggu (pula)".
(Surah Al-An'Am - Ayat 158).

Oleh yang demikian, tanda-tanda kiamat juga terbahagi kepada dua, iaitu: Tanda-Tanda Besar dan Tanda-Tanda Kecil. Tanda-tanda kecil adalah tanda yang datang sebelum kiamat dengan waktu yang relatif lama, dan kejadiannya biasa, seperti dicabutnya ilmu, dominannya kebodohan, minum khamr (arak), berlumba-lumba dalam pembangunan, dan lain-lain. Manakala sebahagiannya muncul menyertai tanda kiamat besar atau iaitu sesudahnya. Tanda kiamat besar adalah pekara yang besar yang telah saya nyatakan di awal artikel tadi.

Para ulama berbeza pendapat tentang permulaan yang muncul dari tanda kiamat besar. Tetapi Ibnu Hajar berkata,

"Yang kuat dari sejumlah berita tanda-tanda kiamat, bahawa keluarnya Dajjal adalah awal dari tanda-tanda kiamat besar, dengan terjadinya perubahan secara menyeluruh di muka bumi. Dan diakhiri dengan wafatnya Nabi Isa a.s. Sedangkan terbitnya matahari dari barat adalah awal dari tanda-tanda kiamat besar yang mengakibatkan perubahan kondisi langit. Dan berakhir dengan terjadinya kiamat".

Ibnu hajar melanjutkan, "Hikmah dari kejadian ini bahwa ketika terbit matahari dari barat, maka tertutuplah pintu taubat".
(Fathul Bari).

Tanda-Tanda Kiamat Kecil.
Tanda-tanda kiamat kecil terbahagi kepada dua : Pertama, : kejadian yang sudah muncul dan sudah selesai; seperti diutuskan Rasulullah s.a.w, terbunuhnya Uthman bin 'Affan, terjadinya fitnah besar antara dua kelompok orang beriman,
Kedua, : kejadian sudah muncul tapi belum selesai bahkan semakin bertambah, seperti tersia-siakanya amanah, terangkatnya ilmu, merebaknya perzinaan dan pembunuhan, banyaknya wanita dan lain-lain. Saya lampirkan pada kamu serba sedikit diantara tanda-tanda kiamat kecil untuk diketahui umum :

1) Diutusnya Rasulullah s.a.w.
Jabir r.a. berkata 'adalah Rasulullah s.a.w. Jika beliau khutbah memerah matanya, suaranya keras, dan penuh dengan semangat seperti panglima perang, beliau bersabda,

"(hati-hati) dengan pagi dan sore kalian". Beliau malanjutkan, "Aku diutus dan hari kiamat seperti ini". Rasulullah s.a.w. mengibaratkan seperti dua jarinya antara telunjuk dengan jari tengah".
(HR Muslim).

2) Disia-siakan amanat.
Jabir r.a. berkata, tatkala Nabi s.a.w berada dalam suatu majlis sedang berbicara dengan sahabat, maka datanglah orang arab badwi dan berkata "bila terjadinya kiamat?". Rasulullah s.a.w terus melanjutkan perbicaraannya. Sebahagian sahabat berkata, "Rasulullah s.a.w. mendengar apa yang ditanyakan tetapi tidak menyukai apa yang ditanyakannya". Berkata sebahagian yang lain. 'Rasulullah s.a.w tidak mendengar". setelah Rasulullah s.a.w menyelesaikan perkataan, beliau bertanya, 'Mana yang bertanya tadi tentang kiamat?". Berkata lelaki badwi itu, "Saya, wahai Rasulullah s.a.w". Rasulullah s.a.w. berkata, "jika amanah disia-siakan, maka tunggulah kiamat". Bertanya "bagaimana menyia-yiakannya?". Rasulullah s.a.w. menjawab, "Jika urusan diserahkan kepada yang bukan ahlinya, maka tunggulah kiamat". (HR Bukhari).

3) Penggembala Menjadi kaya.
Rasulullah s.a.w ditanya oleh Jibril tentang tanda-tanda kiamat, lalu beliau menjawab:

"Seorang budak melahirkan majikannya, dan engkau melihat orang-orang yang tidak beralas kaki, telanjang, dan miskin, penggembala binatang berlumba-lumba saling tinggi dalam pembanggunan". (HR Muslim).

4) Banyaknya gunung yang telah lenyap dari tempatnya.

5) Banyak terjadinya gempa bumi di serata tempat.


6) Banyaknya orang-orang yang fasikh dan tidak beriman menjadi ketua negara.
7) Orang-orang yang baik imannya pada Allah berpegang teguh dan kukuh pada agamanya, kerana sudah tidak ada lagi orang lain yang mahu membantunya.
8) Banyaknya orang bodoh yang rajin beribadat, sehingga mudah dirayu iblis.
9) Adanya orang yang suka membaca Al Quran, tetapi masih fasikh, iaitu meninggalkan solat yang dianggap remeh dan mudah.
10) Al Quran dijual belikan, iaitu membaca jika mendapat keuntungan dan ganjaran.

11) Banyak turunnya hujan tetapi sedikit tumbuh-tumbuhan.

12) Terdapat ramai orang menjadi pemimpin tetapi sukar untuk dipercayai.
13) Banyak para Ulama Shalihin yang meninggal dunia.
14) Banyak anak-anak yang derhakai pada ibu bapa mereka.
15) Terdapat hujan pada musim kemarau.
16) Orang-orang yang dusta dianggap benar. Dan orang-orang yang jujur dibohongi dan tidak dipercayai lagi.
17) Banyaknya pengkhianat yang dipercayai dan orang yang dipercaya dikhianati.
18) Orang lain selain dari keluarga di percayai dan terlalu rapat dalam perhubungan.
19) Setiap negara dan daerah diketuai oleh orang-orang yg munafik.
20) Masjid dan tempat beribadat menjadi tempat perhiasan yang mewah-mewah.
21) Banyaknya hati manusia yang lupa akan Allah.


22) Banyaknya anak-anak luar nikah dari perzinaan.


23) Banyaknya minuman keras (arak).
24) Perdagangan menjadi banyak, dan banyaknya wanita (isteri) yang membantu suaminya dalam menguruskan perdagangan tersebut.
25) Banyaknya orang yang memutuskan talian silaturahim.
26) Banyaknya orang-orang yang tidak mengeluarkan zakat.
27) Banyaknya orang yang menuntut ilmu tidak kerana agama islam, tetapi dengan maksud memperolehi pangkat dan kedudukan.
28) Banyaknya kaum suami yang mengikut kehendak isterinya derhaka pada ibunya, dekat dengan orang lain tapi jauh dari bapanya.
29) Banyak orang yang dimuliakan kerana takut dan dikhuatirikan keburukannya.

30) Banyaknya pemimpin, penguasa dan pembesar membuat zina.
31) Banyaknya anak-anak kecil menjadi ratu dan pujaan.
32) Ramainya orang yang membunuh sanak saudaranya, tetapi tidak tahu kenapa ia membunuh saudaranya itu.
33) Orang-orang yang rendah dan bodoh dijadikan pangkat.
34) Kitab suci Al Quran dihina dan diremehkan.
35) Agama Islam dianggap orang sebagai sampingan sahaja.
36) Banyaknya orang kawin dijalan-jalan.
37) Dua saudara seayah seibu sama berselisihfaham dan bertentangan.
38) Orang perang memakai opah.


39) Adanya wanita menjadi pemimpin iaitu memegang kekuasaan.
40) Banyaknya orang-orang yang bodoh dan tidak berilmu menjadi pemimpin.
41) Pemimpin atau orang berpangkat tidak menghormati orang bawahannya.
42) Banyaknya orang memikirkan keperluan perut untuk hidup semata-mata, tetapi tidak memikirkan lagi tentang Agama Islamnya.
43) Wanita (isteri) dijadikan kiblat bagi suaminya.


44) Banyaknya para ulama yang dibunuh dengan kejamnya.

45) Para ulama tidak dihargai lagi.
46) Banyaknya harta pusaka yang tidak dibahagi dengan seadil-adilnya.
47) Orang yang kaya dimuliakan kerana harta bendanya.


48) Banyaknya berlaku maksiat dan perjudian.
49) Banyaknya terjadinya kematian secara mendadak.



50) Banyaknya kaum lelaki menyerupai kaum wanita, dan kaum wanita menyerupai kaum lelaki.
51) Al quran hanya untuk permainan sahaja.
52) Anak kecil sama naik mimbar.



53) Banyaknya terjadinya pembunuhan.
54) Banyaknya kaum wanita dari lelaki sehingga 50 kaum wanita hanya 1 orang kaum lelaki.
55) Orang-orang alim sama cenderong pada pemerintah untuk menghalalkan apa yang haram dan mengharamkan apa yang halal.



56) Banyaknya riba dan rasuah.


57) Banyaknya orang yang rosak hati dan akalnya.
58) Banyaknya orang yang bermegah dan meninggikan banggunan rumahnya.
59) Banyaknya orang yang menjual belikan hukum.
60) Banyaknya orang yang memudahkan masaalah talak (penceraian).

Tanda-tanda kiamat kecil secara umumnya datang lebih dahulu dari tanda-tanda kiamat besar. Tanda-tanda kiamat kecil sebahagiannya sudah terjadi, sebahagiannya sedang terjadi dan sebahagiannya akan terjadi. Tanda-tanda kiamat kecil bersifat biasa dan tanda-tanda kiamat besar bersifat luar biasa. Tanda-tanda kiamat kecil merupakan peringatan agar manusia sedar dan bertaubat, sedangkan kiamat besar jika sudah hadir atau datang, maka tertutuplah segala pintu taubat bagi kita.

Di dalam Al Quran ada menyatakan dan menyebut tentang hari kiamat dengan terperinci dan berbeza-beza, sehingga tidak kurang dari 34 ingatan ayat-ayat dalam Al Quran. Akan tetapi paling banyak ingatannya dalam Al Quran adalah "Yaumul Qiyamah". Di sini saya lampirkan sebahagian dari ayat-ayat Al-quran tersebut tentang wujud dan adanya Hari Kiamat itu adalah seperti berikut. Maka dengan itu marilah kita membaca, meneliti dan memahami ayat-ayat Al Quran tersebut :

1) Surah Al Baqarah ayat 85. 113. 174 dan 212.

2) Surah Ali Imran ayat 55, 77, 161, 180, 185, dan 194.
3) Surah An Nisaa ayat 87, 109, 141, dan 159.
4) Surah Al Maidah ayat 14 dan 36.
5) Surah Al An a'am ayat 12.
6) Surah Al A raaf ayat 32, 167 dan 172.
7) Surah Yunus ayat 60.
8) Surah Hud ayat 60, 98 dan 99.
9) Surah al isra ayat 13, 62, 58 dan 97.
10) Surah Al Khafi ayat 105.
11) Surah Maryam ayat 95.
12) Surah Thaha ayat 100, 101 dan 124.
13) Surah Al Anbiya ayat 47.
14) Surah Al Hajj ayat 9, 17, dan 69.
15) Surah Al Mu'minum ayat 16.
16) Surah Al Furqan ayat 69.
17) Surah Al Qashash ayat 41, 42, 61, 71 dan 72.
18) Surah Al Ankabuut ayat 13 dan 25.
19) Surah Faathir ayat 14.
20) Surah Az Zumar ayat 15, 24, 31, 47, 60, dan 67.
21) Surah Fush-Shilat ayat 40.
22) Surah Asy-Syu'ara ayat 45.
23) Surah Al jatsiyah ayat 17 dan 26.
24) Surah Al Mumtahinah ayat 3.
25) Surah Al mujadilah ayat 7.
26) Surah Al Qalam ayat 39.
27) Surah Al Qiyamah ayat 1 dan 6.

Allah menyebut Hari Kiamat itu dengan berbeza-beza, namun maksudnya adalah sama. Berdasarkan keterangan itulah menunjukkan tentang kejadian yang terjadi pada Hari Kiamat nanti, menjelang seluruh manusia diajukan dalam Sidang Mahkamah Allah di Padang Mahsyar. Bersediakah kita untuk melaluinya? Siapakah kita pada masa itu? semuanya akan terjawap kelak.
Allah s.w.t. telah berjanji akan menghancurkan semua makhluk ciptaanNya pada hari kiamat nanti dan ini merupakan janjiNya yang pasti. Semua makhlukNya akan dihancurkan sama sekali tidak kira samada dia itu malaikat, manusia, jin dan sebagainya. Ini satu lagi bukti yang menunjukkan yang Allah s.w.t. Maha Perkasa dan Maha Bijaksana.

Allah s.w.t Berfirman:
"Dan mereka (yang musyrik) tidak menghormati Allah dengan penghormatan yang sewajibnya diberikan kepadaNya, sedang bumi seluruhnya - pada hari kiamat - dalam genggaman kuasaNya, dan langit tergulung dengan kekuasaanNya. Maha Sucilah Ia dan Tertinggi keadaanNya dari apa yang mereka sekutukan".(Surah Az-Zumar - Ayat 67)

Sebenarnya persoalan ini boleh dijawab dengan mudah menggunakan kata-kata yang digunakan oleh Pencipta kita semua. Allah s.w.t. telah pun menyatakan dalam Surah Adz-Dzariyaat - Ayat 56–58 :

"Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaKu. Aku tidak sekali-kali menghendaki sebarang rezeki pemberian dari mereka, dan Aku tidak menghendaki supaya mereka memberi makan kepadaKu. Sesungguhnya Allah Dia lah sahaja Yang Memberi rezeki (kepada sekalian makhlukNya, dan Dia lah sahaja) Yang Mempunyai Kekuasaan yang tidak terhingga, lagi Yang Maha Kuat Kukuh kekuasaanNya".

Sangat jelas dalam ayat tersebut bahawa kita semua diciptakan untuk menyembahNya dan beribadatNya. Dinyatakan juga dengan jelas dalam ayat tersebut bahawa Allah s.w.t. tidak berhajatkan barang sesuatu apa pun dari makhluk-makhluk yang diciptakanNya malahan Dia sendiri yang mencukupkan keperluan makhluk-makhlukNya.


Berhati-hatilah saudara pengirim email ini dan kamu semua dengan persoalan penyebaran artikel sebegini. Ianya sengaja ditimbulkan bukan untuk mengetahui dan mencari kebenaran, tapi hanya bagi menimbulkan keraguan dan kekeliruan. Sebenarnya terdapat banyak lagi bentuk persoalan-persoalan yang sering ditimbulkan golongan atheist dan mubaligh-mubaligh agama lain yang cuba menyesatkan umat Islam. Ada yang sesuai dibincangkan secara terbuka dan ada juga yang perlu dibincangkan secara bersemuka. Jika tiada ilmu di dada, maka kita akan menjadi seperti botol air mineral yang kosong yang akan tumbang biar pun hanya di tiup dengan angin yang lembut dari hembusan mulut.
Perkasakanlah ilmu di dada kerana botol air mineral yang penuh berisi, sukar ditumbangkan biarpun angin yang kuat datang bertiup. Semoga penjelasan yang diberikan mengubat keresahan minda yang memikirkan perkara tersebut. Semoga Allah s.w.t. melindungi kita semua dari bala bencana dan fitnah serta semua bentuk kejahatan di sekeliling kita. Insya-Allah. AllahuAkhbar!!!



Saya lampirkan email dan klip video tersebut (di bawah) untuk tatapan umum bagi menilai dan meneliti maksud yang tersirat artikel tersebut.




video


video



Fw: Fwd: Fw: NIBIRU 21/12/2012 - Bencana Alam Terbesar.

Ust.Harun Din .. dlm ceramah dia,ade mmbace sbuah artkel yg mncritakan bhw dunia ni da nk kiamat ... planet mrikh (planet ke4 n plg dekat ngan bumi) tlh mngalami psingn yg tbalik pd bln sept lpas. maknenye ... planet yg dkat dgnnye jgak (bumi la) akan brtukar arah prgerakan dia gak. maka pd saat tu akn terjadi kjadian mthari tggelam sblah timur. (tnda2 bsar kiamt)...ingat, matahari terbit sbelah barat, pintu taubat da ditutup. x de harapan daa laa!! maklumat ni gak tlh dhentikan pnyebrannya oleh NASA krna akn mnguntungkan pihak islam. tolong sebarkan ye tuk kmaslhtn kiter bersama.... wassalam (sebar la bnde nih wehh smentara ade masa)

Untuk pengetahuan smua, sebuah planet bernama Nibiru atau planet x(oleh NASA) sedang melengkapkan putaran orbitnya yang berlaku setiap 3600 tahun. planet ini 100 kali ganda besar bumi dan sama besar dengan planet jupiter( musytari). dijangkakan pada 21/12/2012 planet ini akan memberi kesan paling dahsyat kepada bumi dengan memutarkan kutub2 ke kedudukan terbalik( polar shifting) yang dijangkakan o NASA. bulan mei 2009 nanti planet ini akan jelas kelihatan oleh semua pnduduk bumi..so sama2 kita nantikan...

Mereka mengaitkan peristiwa ini seperti yang pernah berlaku banjir besar zaman Nabi Nuh AS dahulu..planet ini tak menghentam bumi tapi tarikan gravitinya yang sangat kuat akan mengganggu bumi.ia hanya akan lalu diantara bumi dan matahari dimana kecerahannya berwarna kemerah-merahan seakan-akan anak matahari.(tanda besar kiamat? objek merah di langit kelihatan AS dan negara2 barat lain sedang sibuk membuat persiapan menghadapi keadaan ini dengan membina beberapa penempatan sementara di banjaran2 gunung lengkap dengan makanan yang mampu bertahan 3 tahun kerana dianggarkan 2/3 penduduk bumi akan lenyap. di norway misalnya mereka membina sebuah gudang menyimpan segala biji benih di sebuah bukit lengkap dengan ciri2 keselamatan dan dari ancaman bencana(rujuk paper bulan februari, kosmo, BH n lain2)

Untuk rujukan penuh sila cari kat mana2 web tentang NIBIRU or video kat youtube (nak forward besar sgt)..benarlah kata2 RASULULLAH satu ari nanti bumi akan hancur dan satu zaman dipanggil back to ancient berlaku di mana segala teknologi pupus dan manusia akan kembali seperti zaman purba, berperang dengan pedang cara kuno. jadi bersedialah kita umat islam...ALLAHHUAKBAR

lain-lain artikel tentang kiamat...... . ALLAH je mengetahui.. ..

a) Mengikut hadith umat Rasulullah akan hidup selama 1500 tahun... sekarang sudah 1439 = 426 + 13 tahun hijrah.... daripada ini kita ketahui kita akan bertahan dalam masa 61 tahun lagi..Jikalau ini benar, bumi akan kiamat pada tahun 2066...

b) Saintis telah menjumpai sebuah planet yang lebih kecil daripada bumi yang menghala ke bumi.. Ia telah dianggarkan bahawa planet itu akan melanggar bumi pada tahun 2014. Amerika akan cuba untuk menukarkan orbitnya dengan menembaknya dengan sebuah roket... Dan saintis juga telah menjumpai sebuah planet yang juga akan menghentam bumi...Ia dianggarkan akan melanggar bumi dalam masa 60 tahun lagi..Dan planet ini lebih besar daripada bumi... Jikalau ini benar, dunia akan musnah pada tahun 2065.....

c) Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapai puncaknya pada tahun 2007.... Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun, iaitu tahun 2022, disebabkan oleh penurunan semula Nabi Isa..... . Dan hadith mengatakan bahawa Nabi Isa hanya akan hidup selama 40 tahun dan dunia akan kiamat pada hari Nabi Isa wafat.. Jikalau ini benar dunia akan kiamat pada tahun 2062... Dianggarkan Bumi Akan K iamat Antara Tahun 2062-2066... * Wallahu'alam. .. Semua ini telah dikaji... Dan yang dipercayai paling tepat ialah hadith yang mengatakan bahawa umat Rasulullah akan bertahan selama 1500 tahun...Kita telah berada di bumi ini selama 1439 tahun...Cubalah anda kirakan sendiri...

Beribadatlah wahai umat Islam sekalian... Ini adalah antara berpuluh-puluh artikel di internet yg seperti ini.. Dan jangan tunggu artikel seperti ini dikeluarkan baru kita nak buat amal. Benda ni dah diajar sejak kita kecil lagi. K iamat pasti tiba. hanya orang yang leka dengan dunia shj yang akan rugi. berhibur tidak salah tapi jangan lupa apa yang disuruh oleh Allah. Patuhi suruhan Allah dan tinggalkan yang mungkar. dan korang jangan risaula..... aman dunia akhirat..sama- sama kita doakan kesejahteraan untuk semua umat Islam..



(Diingatkan juga agar kamu membaca segala ulasan dan penjelasan yang telah saya rungkaikan di atas, sebelum membuat segala ulasan kritikan yang sambrono)

8 comments:

  1. salam alaika...
    entry sangat menarik..tugas kita hanya menyampaikan...kdg2 mnusia ni allah timpakan musibah baru sedar bahawa manusia ni kebergantungannya hanya dgn allah..bak kata org terantuk baru tengadah..2012 itu hanya sedikit ilmu y Allah berikn pda manusia...keadaan sebenarnya..allahu akbar..tunjukanlah kami jalan y lurus ya allah...teruskan menulis...dakwah di alam cyber..untuk menyeru manusia kembali ke jln y lurus..ameen

    ReplyDelete
  2. Salam Ukhwah, Syukur kerana saudari di sini sedikit sebanyak membuahkan lagi inspirasi untuk berdakwah. Semoga sekelian Umat Islam di lindungi dari fitnah yang melata. Ameen.

    ReplyDelete
  3. subhanallah.....sesungguhnye kedatangan kiamat itu benar2 dahsyat....sudah begitu banyak tande2 kiamat...........malah semakin banyak tande2 nye............wahai orang islam,,bertaubatlah kamu sebelum tande2 besar menghampiri kite...kerana sesungguhnye,,,akan tertutup pintu2 taubat...tiada lagi peluang untuk kite bertaubat....astaghfirullahhalazim.....

    ReplyDelete
  4. Salam Kha d-ja.

    Terima kasih dengan perkongsian yang berguna. Takbir!!!

    AllahuAkbar!!!

    ReplyDelete
  5. Salam Dhan.

    Terima kasih kerana di sini, semoga anda dan seluruh umat Islam dirahmati-Nya. Amin

    ReplyDelete
  6. Salam One.

    Saya kembalikannya kepada yang Haq.

    ReplyDelete

You May Also Like These Article

Related Posts with Thumbnails