Wednesday 30 June 2010

Menanti Sinar Di Bumi Palestin.

Oleh : Muhammad Ibnu Nazir.









"Menanti Sinar Di Bumi Palestin"






BismillahirRahmanirRahim. Innal hamda lillahi, nahmaduhu wa nast'inuhu, man yahdihil lahu fala mudhilla lahu, waman yudhlil fala hadiya lahu. Wa asyhadu anla ilaha illallahu wahdahu la syarikalahu waanna Muhammadan abduhu wa Rasulluhu. Amma ba'du. Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, dan Salam Sejahtera, Salam Persahabatan dan Salam Perjuangan buat semua yang hadir di www.MuJaHiDiNCyBeR.blogspot.com semoga anda semua berada di dalam rahmat dan perlindungan dari Allah SWT.



Perkongsiannya bermula sejak dari awal komentar perbincangan kita, jelas saat dan ketika ini, momentum isi kandungan artikel yang saya bawakan ini masih mengenai isu-isu Palestin. Isu yang tidak pernah luput dari kacamata Umat Islam dan sejarah yang tidak pernah padam api perjuangannya, sehingga melahirkan berjuta-juta pejuangan Mujahidin dan Mujahadah yang ingin mencari keredhaan cinta Ilahi. Maka amat beruntunglah mereka-mereka yang telah dipilih Allah SWT untuk menegakkan syiar Islam bersama-sama panji-panji Allah SWT.






Palestin itu bukan satu donggengan yang direka oleh musuh-musuh Islam. Ia adalah realiti sebuah perjuangan, maruah dan martabat Umat Islam. Memerangi yahudi laknatullah di Palestin bererti perang Umat Islam menentang musuh-musuh Allah SWT. Jika ditafsirkan dengan luahan perkataan sekalipun, ia tidak pernah akan menemui penghujungnya. Isu Palestin bukan lagi asing bagi umat Islam. Palestin itu adalah moto perjuangan menegakkan keadilan dan syiar Islam di bumi Anbiya’. Palestin itu adalah saudara kita, bumi yang dipenuhi dengan keberkatan Allah SWT terhadap penduduk Mukmin-Nya yang taat dan bersabar. Palestin adalah penghujung perjuangan kafir dan yahudi laknatullah. Palestin itu juga merupakan bibit-bibit api perjuangan menegakkan Sunnah Baginda SAW. Maka beruntunglah mereka-mereka yang telah dipilih Allah Azza Wa Jalla untuk berjuang menegakkan Islam di bumi Palestin. AllahuAkbar!






Sesungguhnya, umat Islam sangat merindui akan tiba masanya bagi pemerintahan kabilah Arab dan Islam untuk mempamerkan sikap yang jelas dan menggalas tanggungjawabnya menghadapi penghinaan terhadap tempat-tempat suci Islam dan tempat Israknya Rasulullah SAW. Umat Islam merindui jiwa-jiwa yang kembali pada Allah SWT dan menghadapi segala serangan dengan bersatu atas nama tentera Allah SWT. Umat Islam sudah terlalu menderita, Umat Islam merindui kita dan anak-anak kita menjadi generasi rabbani dan bertakwa. Dipersiapkan juga dengan jiwa berilmu, berpendidikan, menguasai ekonomi dan mahir strategi ketenteraan. Begitu juga halnya dalam memantapkan akhlak dan aqidah generasi kita yang akan datang. Tanamkanlah minat yang mendalam terhadap mereka tentang kezuhudan kepada Allah SWT. Janganlah kita alpa dan leka akan tanggungjawab kita sebagai pemimpin mereka. Berilah ruang dan masa untuk sama-sama mendalami lagi sirah-sirah Nabawiah dan Sunnah SAW kepada jiwa dan hati-hati mereka. Jangan pula kita terapkan hal-hal duniawi yang merangkumi dengan situasi yang meleka serta melalaikan kehidupan mereka. Mereka itu adalah harapan kepada generasi kita yang akan datang. Mereka juga adalah pemangkin kemajuan dan kemuliaan Ummah umat Islam yang akan datang. Maka, perbanyakkanlah diskusi-diskusi mengenai Islam terhadap mereka, agar mereka lebih jelas serta mendalami lagi mengenai Islam. Janganlah kita memperlekehkan mereka dengan hal-hal yang boleh menjauhkan diri mereka terhadap Islam. Ketahuilah kita semua, bahawa suatu masa kelak, kita semua akan menemui-Nya, oleh yang demikian, tugas tersebut diambil oleh generasi yang akan datang bagi melebarkan lagi sayap syiar Islam. Inilah masa dan ketikanya yang sesuai bagi kita untuk mentarbiyahkan mereka-mereka ini agar lebih mencintai Allah Azza Wa Jalla. AllahuAkbar!





Sepekara dengan itu juga, bebaskan sekolah-sekolah generasi kita daripada pengaruh dan propaganda Amerika dan Yahudi dengan segala bentuknya seperti pergaulan bebas, hiburan melalaikan dan keruntuhan akhlak. Kerahkan segala usaha dan tenaga bagi melahirkan para pemimpin yang jujur dan berakhlak Al-Quran dan As-Sunnah SAW untuk mengembalikan kemuliaan Islam. Janganlah kita semua mengikut sedikit demi sedikit budaya-budaya kemasyarakatan yahudi dan nasrani yang hadir sememangnya untuk menyesatkan lagi aqidah-aqidah umat Islam.



Inilah permulaannya!



Dan Inilah Perjuangannya!



Berilah pendidikan ilmu Islam yang sebaiknya kepada seluruh masyarakat Islam agar mereka tidak mudah diperkotak-katikkan oleh musuh-musuh Islam. Dakyah-dakyah yahudi laknatullah sememangnya dahagakan pengaruhnya sejak dari dahulu lagi, lebih-lebih lagi mereka yang mengikuti ajaran Rasulullah SAW. Ketahuilah kita semua, musuh-musuh Islam tidak akan berdiam diri melihat kita bersama-sama Islam, mereka akan cuba menghancurkan umat Islam walau dengan apa sekalipun sedikit demi sedikit. Inilah sisa-sisa perjuangan mereka dan ini juga adalah dakyah-dakyah syaitan dan iblis sejak dari dahulu lagi. Maka amat beruntunglah mereka-mereka yang beriman dan bertakwa kepada Allah SWT. AllahuAkbar!






Bangkitlah wahai diriku dan seluruh generasiku!.



Sedarlah kita semua!



Palestin itu adalah tanah para Anbiya’, Ibrahim, Daud, Sulaiman, Musa, Zakaria, Yahya dan Isa A.S. Allah SWT menegaskan bahawa, Ibrahim bukanlah Yahudi, bukan juga Nasrani, akan tetapi Baginda itu adalah seorang yang lurus dan Islam, bukan juga Baginda termasuk dalam kalangan orang musyrik. Ingatlah, Palestin itu bumi bagi orang-orang yang beriman.



Firman Allah SWT dalam Surah Ali-Imran, ayat 67 :


Bukanlah Nabi Ibrahim itu seorang pemeluk ugama Yahudi, dan bukanlah ia seorang pemeluk ugama Kristian, tetapi ia seorang yang tetap di atas dasar Tauhid sebagai seorang Muslim (yang taat dan berserah bulat-bulat kepada Allah), dan ia pula bukanlah dari orang-orang musyrik.”



Palestin itu adalah wakaf bagi semua generasi kaum Muslimin. Di atasnya tertegak Masjid Al-Aqsa yang mulia. Allah SWT mewariskan tanah ini dengan keberkatan untuk orang Islam. Jangan biarkan tangan-tangan kotor dan jijik milik kongres Amerika dan Zionis ataupun pemerintah pengganas Israel menodainya. Ia adalah milik kita!. Kita yang perlu mempertahankan kesuciannya daripada terus dinodai oleh rejim Zionis. Kita adalah pemangkin generasi yang telah ditugaskan untuk menjaganya sebaik mungkin dari dicerobohi oleh musuh-musuh Islam.





Kitalah yang akan mengibarkan bendera-bendera jihad!



Kitalah yang memulakan peperangan menghancurkan yahudi laknatullah!



Kita juga yang akan menjadikan bumi tersebut milik umat Islam!



Berpegang teguhlah kita semua kepada Kalam-Nya dan Sunnah SAW!




Bersabarlah wahai pejuang Palestin yang terpilih, bersabarlah wahai umat Islam, beramallah, bersiaplah dan bertakwalah kepada Allah Azza Wa Jalla, InsyaAllah sinar kemenangan sudah semakin menghampiri kita semua. Tiada istilah kalah diari pejuang melainkan menang atau SYAHID.




Takbir!



AllahuAkbar!



AllahuAkbar!



AllahuAkbar!










"Yahudi Yang Kami Tentang"



Yahudi laknatullah,

Kau sungguh kejam,

Kau sungguh hina,
Kau sungguh keji,

Kami tidak gentar walau sejengkal sekalipun,

Ini ikrar kami,

Ini janji kami,

Buat kamu sipengkhianat.



Bumi Palestin milik kami,

Milik sekelian Umat Muhammad,

Jangan kau sangka kami semua akan undur,

Jangan kau sangka kami semua gentar,

Kami tetap teguh berdiri,

Walaupun dihujani peluru-peluru dan bom-bom buatanmu,

Walaupun difitnah oleh boneka-bonekamu,

Kami tetap di sini,

Membawa panji-panji Muhammad SAW,

Tiada istilah mengalah bagi kami,

Kami akan tentang kamu habis-habisan,

Sehingga kamu mengakui Rasulullah sebagai Rasulmu,

Sehingga kamu mengakui Allah SWT sebagai Tuhanmu.

Ini janji kami.



Yahudi laknatullah,

Ketahuilah masamu telah suntuk,

Akan kami cerai beraikan jasad-jasadmu satu persatu,

Agar kau tahu kebesaran Allah SWT,

Agar kau tahu kemuliaan Rasulullah SAW,

Keluarlah kamu dari bumi Palestin,

Keluarlah kamu bersama-sama boneka-bonekamu,

Keluarlah kamu bersama tuhan-tuhan syaitan dan iblismu,



Yahudi laknatullah,

Kami yakin kemenangan adalah mutlak milik kami,

Kami berhak memilikinya,

Kamu semua akan tewas,

Kamu semua akan dimusnahkan,

Kamu semua akan hancur,

Bersama-sama ego dan kekejamanmu,

Kelak kau akan mengerti,

Allah Maha Besar,

Allah Maha Perkasa,

Allah Maha Bijaksana.

Keluarlah kamu semua dari bumi Palestin,

Keluarlah kamu semua bersama-sama kuncu-kuncumu,

Sebelum hadirnya azab dari Allah SWT.




6 comments:

  1. salam.

    Moga dapat memberi penagajaran kpd semua! :)

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam IKTIRAF.

    In The Name Of Allah.

    Setuju dengan saudari. Semoga Umat Islam lebih matang dalam isu-isu Palestin.

    ReplyDelete
  3. Salam ukhwah...

    Alhamdulillah posting saudara sentiase menarik pada semua pembaca yg sentiase mengikuti dan dahaga kan ilmu2 utk dikongsi bersame tahniah!! sy ucapkan...moge ade sinar keimanan dan terbuke hati kite (umat Islam) untuk menegakkan agama ALLAH SWT...insyaALLAH...

    ReplyDelete
  4. Waalaikumsalam Bunga Larangan.

    In The Name Of Allah.

    Saya kembalikan pujian tersebut kepada Allah SWT. Ini hanyalah satu permulaan. Permulaan perjalanan jihad siber mengikuti jutaan lagi mereka-mereka yang telah lama berjihad melalui penulisan.Penulisan ini juga merupakan kesinambungan dari mereka-mereka yang telah banyak membantu untuk menyedarkan masyarakat tentang halatuju dunia Islam. Semoga akan ada lagi insan-insan yang lebih prihatin terhadap umat Islam di masa akan datang melalui 'JIHAD PENULISAN'. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  5. salam sahabat

    Mereka yang sering dicurigai adalah:

    * Mereka yang selalu membicarakan perihal Islam.
    * Mereka yang selalu merujuk kepada agama dalam membahaskan sesuatu isu.
    * Mereka yang selalu mengatakan Islam itu cara hidup (pendekatan holistik).
    * Mereka yang mahu Islam ditegakkan secara total dalam negara.
    * Mereka yang menyokong parti siasah (politik) selain daripada yang diamalkan oleh pemerintah.
    * mereka yang selalu membicarakan perihal khalifah dan kewajipan mendirikan semula khilafah Islamiyyah.
    * Mereka yang membicarakan perihal Jihad dan peranannya dalam masyarakat, lebih-lebih lagi apabila menyentuh tentang perlunya kita berjihad melawan kaum kaffir yang menentang dan menindas umat Islam walau dimana mereka berada.

    Kita juga tidak setuju dengan keganasan dan pembunuhan yang dilakukan atas nama agama, jika tindakan itu terkeluar daripada suruhan agama.
    Apa yang ditekankan adalah, adakah kita sedar dengan anjuran itu,@ kita masih terlena dengan segala macam dakyah yang 'dikurniakan' oleh para orientalis?
    Nampak macam pelik jika membicarakan perihal sedemikian pada zaman moden, tetapi jika kita menyusuri akarnya, barulah kita tahu kemerdekaan dan kebebasan yang kita kecapi adalah keringat dan air mata darah umat terdahulu.
    Kita tidak perlu takut untuk mengatakan yang hak, walaupun kita dikelilingi musuh yang tidak diketahui samada dari dalam @ luar negara.
    Kita perlu yakin perancangan Allah lagi hebat daripada perancangan mereka. Cukuplah Allah sebagai sebaik-baik penolong, Allah yang menentukan hidup dan mati kita dan dibumi mana kita akan mati, kita mengharapkan redha Ilahi bukan pujian dan kejian daripada manusia. DaripadaNya kita datang kepadaNya kita akan kembali.Yakin dan percaya adalah kekuatan kita.Mudah-mudahan kita dapat mengharungi segala yang menanti, Amin...

    ReplyDelete
  6. Waalaikumsalam Pacifist.

    In The Name Of Allah.

    Terima kasih kerana di sini. Terlebih dahulu saya ucap tahniah sekali lagi kerana memperolehi cahaya mata yang comel. Saya doakan semoga saudara sekeluarga dilindungi dan dirahmati Allah SWT dunia dan akhirat. Amin.

    Setuju dengan komentar saudara. Satu kupasan minda yang menarik dan mendalam.

    Firman Allah SWT :

    "Sesungguhnya orang-orang yang beriman, dan orang-orang yang berhijrah serta berjuang pada jalan Allah (untuk menegakkan ugama Islam), mereka itulah orang-orang yang mengharapkan rahmat Allah. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Surah Al-Baqarah - Ayat 218).

    Ini Janji Allah SWT terhadap hamba-hamba-Nya yang soleh. Janji Allah Azza Wa Jalla Itu pasti. Janganlah kita semua lupa akan hakikat kita sebagai hamba-Nya, yang diutuskan sebagai khalifah yang mentadbir serta menjadikan bumi ini mengikut syariat-Nya.

    Janganlah kita terlalu bersedih terhadap saudara-saudara kita yang telah ditindas ketika ini, sehinggakan sanggup meninggalkan saf-saf sebagai seorang Mukmin yang telah diwajibkan kepada kita semua. Berdoa dan bantulah mereka mengikut kemampuan yang kita ada. Ingatlah Azab Allah SWT itu amat dekat serta hampir kepada mereka-mereka yang kufur terhadap-Nya. Ini bertepatan dengan hadith Rasulullah SAW.

    Sabda Rasulullah SAW :

    "Dua pekara yang Allah menyegerakan (hukuman)nya di dunia adalah Kezaliman dan Derhaka kedua orang tua. (Hadith Shahih Riwayat Imam Bukhari r.a).

    WaAllahua'lam.

    ReplyDelete

You May Also Like These Article

Related Posts with Thumbnails