Tuesday 26 October 2010

Dasar Penubuhan ‘Israel Raya’

Oleh : Muhammad Ibnu Nazir.




BismillahirRahmanirRahim. Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, dan Salam Sejahtera buat semua yang bertamu di sini. Seketika yang lalu, akhbar utama Washington menyiarkan secara terang-terangan tentang persepakatan Bush-Sharon, di mana ‘American Free Press’ telah secara terang-terangan menyatakan bahawa dasar Bush merupakan sebahagian daripada rancangan untuk merealisasikan impian Zionis bagi mewujudkan “Israel Raya” (kononnya) yang berdaulat tanpa halangan dari pihak-pihak yang memusuhi segala agenda tersebut.



Ariel Sharon



Menurut laporan akhbar “American Free Press” :


“Bersama-sama kekuasaan fanatik militan Imperial Zionisme, “Big Oil” sedang merancang serangan habis-habisan untuk menguasai blok kekayaan minyak seluruh Timur Tengah. Impian syarikat minyak antarabangsa “Anglo-America” untuk mengenepikan rakan kongsi mereka di “Dinasti Arab” yang dengan kaya minyak serta yang mengawal kawasan perluasan minyak. Raja minyak mahukan minyak untuk diri mereka sahaja. Pada masa sama, fanatik Zionis iaitu Kristian dan Yahudi mengimpikan penghapusan Negara Arab dan mengembangkan sempadan Israel kepada “Israel Raya” yang merangkumi “dari Nile ke Euphrates.” (American Free Press).


Dengan adanya penumpuan kepentingan berasaskan campuran ideologi, keuntungan dan kuasa geopolitik, pihak Zionisme dan Big Oil telah menemui satu kesamaan. Dengan itu, mereka telah merancang dan seterusnya mengusahakan hegemoni Timur Tengah ke atas kekayaan minyak dunia Arab. Kempen menentang Iraq adalah merupakan sebagai satu permulaan dan detik bagi merealisasikan impian dan tujuan misi tersebut. Ketika itu Amerika Syarikat serta sekutunya telah diperlakukan seperti ‘kuda tunggangan’ agar segala matlamat dan misi mereka tercapai demi membentuk suatu kuasa baru yang ampuh dengan memperdayakan kuasa-kuasa besar seperti Amerika Syarikat (telah dikuasai) , Russia (telah ditumbangkan) dan kesatuan Eropah (bakal menguasai).





Hakikat bahawa Negara-negara Arab Timur Tengah yang lain bertegas menentang rancangan serangan ke atas Iraq telah menjadikan mereka sebagai musuh yang perlu diselesaikan segera. Aspirasi lama zionis untuk “Israel Raya” kini hanyalah sebagai memayungi konglomerat minyak untuk merampas kuasa sepenuhnya ke atas minyak Arab, secara mutlak. Langkah pertama adalah dengan menghapuskan Saddam Hussein dan Negara Iraq serta seterusnya mengantikan sistem perlembagaan Negara-negara Arab yang berpaksikan Islam ditukar menjadi Islam Liberalisme dan Sekularisme dengan membuat plot-plot baru memfitnah dan mengaibkan pemimpin-pemimpin Arab yang lantang bersuara seperti Syiria, Jordan, Lebanon, Iran, Palestin dan sekitarnya.


Perlu diingati juga bahawa Iraq hanyalah domino pertama yang dirancang kejatuhannya. Negara Arab yang lain pula bakal akan menyusul selepas itu. Menjatuhkan rejim Arab yang memerintah dengan cara konspirasi dalaman dan kekerasan serta menjadi medan konglomerat minyak untuk mengawal lebihan minyak Timur Tengah adalah misi yang perlu dilakukan bagi mengelakkan lebih ramai musuh-musuh Israel di masa-masa akan datang.


Sememangnya ia telah dirancang dan disengajakan bahawa pentadbiran George W. Bush akan menjadi ‘enjin’ pengerak bagi mencapai matlamat tersebut. Keturunan keluarga yang menjadi sebahagian daripada komplot jahat elit minyak ‘Anglo-America’, Bush sama seperti ayahnya yang telah bersekutu dengan Israel sejak bermulanya komplot perancangan yang teliti bagi menjayakan impian mereka serta seterusnya menjadikan Islam sebagai ‘batu loncatan’ mereka.




Akhbar ‘American Free Press’ telah menyatakan di dalam penerbitan bukunya iaitu ‘Friend in Deed : Inside the U.S-Israel Alliance’, di mana penulisnya berpengkalan di Israel iaitu Dan Raviv dan Yossi Melman menyatakan dalam tulisan mereka dengan jelas mengenai permusuhan dendam yang mendalam keluarga Bush terhadap kerajaan Saddam Hussein ketika itu. Maka dengan itu juga dinyatakan ramai pengikut Republikan telah menyokong cadangan beliau untuk menghapuskan musuh utama mereka serta melebarkan lagi sayap bagi menjadikan impian mereka menubuhkan “Israel-Raya” menjadi kenyataan.


Ketika itu juga, Bush telah berkuasa di Rumah Putih dan mengawal ‘gedung’ senjata ketenteraan Amerika. Israel menyedari bahawa kekuatan ketenteraan Amerika merupakan satu-satunya pekara yang akan dapat memastikan kesinambungan Israel di dalam agenda tersebut serta menjadikan Negara-negara yang anti-Israel sebagai sasaran utama untuk dimusnahkan serta digantikan dengan pemimpin-pemimpin baru yang dilihat sebagai ‘patung boneka’ Zionis. Oleh itu, Bush dan sekutunya di Big Oil merasakan bahawa persepakatan dengan Israel adalah suatu keperluan bagi mereka agar impian tersebut berjaya.



Pengaruh Zionis di dalam hal ehwal Amerika, khususnya di dalam Negara yang dikawal media telah mencapai kemuncak. Tambahan pula, pro-Israel “Christian Right” yang didominasi oleh mereka-mereka seperti Jerry Falwell, Pat Robertson, Tim LaHaye dan lain-lain amat berpengaruh di dalam Parti Republikan, meletakkan tapak GOP Bush mantap di kem Israel. Pada masa yang sama, ironiknya kedudukan Israel tidak pernah sebegitu tidak menentu.


Bagaimanapun, secara kebetulan bagi Israel kejadian 11 September membawa kepada persepakatan yang tidak selesa di antara politik Zionisme dan kekuatan penuh angkatan Big Oil. Sepertimana kata George Freidman, iaitu bekas penganalisis CIA dan penyokong Israel berkenaan 11 September di laman webnya iaitu www.stratfor.com beberapa jam selepas serangan tragik tersebut :


“Pemenang terbesar pada hari ini, sama ada disengajakan ataupun tidak, adalah Israel.” (George Freidman).


George W. Bush telah membawa kekuatan ketenteraan Amerika ke tengah-tengah dunia Arab untuk menubuhkan Konsortium geopolitik, di mana kekuatan ketentaraan Amerika Syarikat boleh digunakan untuk ‘menjinakkan’ Arab dan seterusnya menguasai minyak mereka. Dengan berbuat begitu, Bush memperolehi kekuatan penuh propaganda media yang didominasi pihak Zionis serta menjadikan media-media mereka sebagai agen propaganda bagi menguatkan lagi ideologi mereka menakluki Negara-negara Arab khasnya yang kaya dengan sumber minyaknya yang tidak terbatas.


‘Open Secrets’ iaitu pendedahan dari seorang sarjana Israel, yang juga pengkritik Zionisme, iaitu Israel Shahak secara terus terang mendedahkan dasar luar Israel sebagai menyusahkan kepada keamanan dunia. Shahak mengatakan bahawa adalah mitos bahawa terdapat perbezaan di antara apa yang kononnya “percanggahan” dasar “penentangan” blok Likud dan Labor di mana-mana keduanya menganjurkan perluasan bertujuan menyatukan “Eretz Israel” iaitu negara Imperial yang mengawal keseluruhan Timur Tengah. Pihak Israel tegasnya adalah Negara ketenteraan manakala dasarnya diatur oleh “Fanatik Agama Fundamentalis” yang kini mendominasi ketenteraan Israel dan elit perisikan.



Akhbar “American Free Press” meramalkan bahawa Israel akan menjadi rakan utama di dalam konsortium, berdasarkan pengaruh Israel di Washington dan juga media. Pendudukan Iraq walaupun dengan meletakkan rejim boneka, akan menjadikan ia berkesan di atas perluasan sempadan Israel malahan ia turut menyempurnakan sebahagian besar daripada impian untuk menjadikan sebuah matlamat iaitu “ISRAEL RAYA”.



Tetapi persoalannya di sini.



Apakah harganya kepada rakyat Amerika?



Dan.



Di manakah peranan Kesatuan Negara-negara Islam?



Telah diberitakan.



Bahawa Kesatuan Negara-negara Islam “baru” menjalankan rundingan demi mendapat kata sepakat.



???



No comments:

Post a Comment

You May Also Like These Article

Related Posts with Thumbnails