Saturday 19 June 2010

Obama Hanya "Keldai Zionis".

Oleh : Muhammad Ibnu Nazir.



BismillahirRahmanirRahim. Innal hamda lillahi, nahmaduhu wa nast'inuhu, man yahdihil lahu fala mudhilla lahu, waman yudhlil fala hadiya lahu. Wa asyhadu anla ilaha illallahu wahdahu la syarikalahu waanna Muhammadan abduhu wa Rasulluhu.




Amma ba'du.




Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah, syukur kepada-Mu Ya Allah, Dengan rahmat dan hidayah-Mu, kini aku di sini, diberi ruang masa dan waktu untuk menulis demi Agama-Mu Ya Allah.




SubhanaAllah.




Alhamdulillah.




AllahuAkbar.





Maka... di sini bermulanya era kebangkitan minda…














‘Obama Hanya “Keldai Zionis”.’






Barrack Obama Tidak Ubah Seperti "Keldai Zionis"




Sebagaimana yang telah kita semua ketahui umum, rata-ratanya telah mengenali Presiden Amerika Syarikat pada ketika ini iaitu Barrack Husein Obama. Malahan apabila terpaculnya kata-kata dari buah mulut berkenaan dengan Barrack Husein Obama, maka timbullah seribu satu persoalan yang tidak pernah habis dan menemui jawapan kesudahan bagi setiap soalan yang berkaitan dengan Presiden baru Amerika Syarikat ini yang telah mengantikan Presiden terdahulunya iaitu George Bush. Bagi sesetengah pendapat dengan pelantikan Barrack Husein Obama sebagai Presiden baru Amerika memberi harapan kepada masyarakat dunia untuk melakukan perubahan besar terhadap isu konflik Israel dan Palestin. Harapan ini mungkin berputik apabila Obama pernah berkata, isu pertama yang akan beliau beri perhatian sebaik mengambil alih jawatan Presiden ialah konflik Palestin-Israel.




Persoalannya di sini.




Mampukah beliau mengotakan janji ini sedangkan Amerika Syarikat sendiri sedang mengalami krisis yang lebih utama iaitu krisis ekonomi yang meruncingkan?.



Dan benarkah beliau adalah Presiden Amerika yang pertama yang memainkan peranannya yang cukup besar demi kestabilan politik, ekonomi, sosial dan sebagainya berbanding dengan Presiden-Presiden Amerika Syarikat sebelum ini yang menjadi keldai tunggangan Zionis?



Maka dalam situasi sedemikian kita akan tunggu dan lihat reaksi sebenar beliau dalam menanggani isu-isu yang berkaitan dengan Palestin-Israel.



Persepsi Buruk Media Terhadap Barrack Obama.





Jika kita semula mengkaji dan mendalami sejarah Amerika Syarikat, didapati bahawa asasnya dalam pentadbiran ‘Rumah Putih’ setinggi manapun harapan yang diletakkan, kita harus sedar bahawa barisan kabinet Obama dikelilingi oleh Zionis. Bermula Naib Presiden, Joseph Biden hinggalah kepada Ketua Staf, Rham Emmanuel yang merupakan seorang yahudi, malahan pernah berkhidmat dalam tentera Israel suatu ketika dahulu.



Ketika kempen di Persidangan Tahunan Jawatankuasa Hal Ehwan Awam Amerika-Israel (AIPAC), Obama dan Hillary Clinton kedua-duanya terpaksa mengampu Israel habis-habisan untuk berebut jawatan calon Presiden. Musim panas yang melatari kempen itu menjadi saksi betapa mereka berdua menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi terhadap Israel.




Untuk apa?




Mengapa?





Barisan Kabinet Obama Di kelilingi Agen-Agen Zionis.





Jawapannya tidak lain dan tidak bukan sudah tentu kerana mereka hanyalah boneka Israel semata-mata, dan ingin menghancurkan Islam di seluruh dunia. Maka jelaslah kepada kita bahawa yahudilah sebenarnya yang memanipulasi Amerika Syarikat.



Obama secara terang-terangan berjanji tidak akan bertolak ansur dalam soal keselamatan membabitkan Israel. Hillary Clinton pula berjanji bahawa hubungan baik Amerika Syarikat dan Israel akan berkekalan selama-lamanya.



Janji-janji inikah yang diharapkan boleh menghadapi konflik Israel-Palestin?

Adakah era pemerintahan Obama mampu mengubah polisi luar Amerika Syarikat dan akan bertindak adil terhadap Palestin-Israel?



Jawapannya, lihat sahaja polisi hubungan luarnya terhadap Palestin sangat tidak adil dan berat sebelah. Yang terbaru dan masyarakat dunia melihat ialah apabila isu-isu bantuan kemanusiaan dan konflik-konflik yang berkaitan dengan tentera Israel dan pejuang-pejuang Hamas. Dalam situasi begini, Amerika jelas terang-terang mendokong serta menghalalkan tindakan rejim zionis terhadap penduduk Palestin, walaupun dapat dikecam hebat dari masyarakat dunia Islam.

Jika kita semua mengkaji pada awal-awal kemenangan Obama, didapati bahawa beliau telah pun membuktikan dia sebenarnya sepenakut Bush terhadap Israel hingga terdesak menyatakan akan melantik Ram Emanuel dari Israel sebagai ‘Team’ di Rumah Putih, malahan sanggup melantik semula kabinet-kabinet yang pernah menerajui semasa pemerintahan Bush dalam kabinet beliau demi untuk menjaga hubungan Amerika Syarikat dan Israel.



Ragam Obama Terhadap Dunia Dan Masyarakat Islam.




Saya amat tertarik dengan kata-kata ‘Keldai Zionis’ ini di mana beliau menjawab pertanyaan akhbar harian Israel iaitu ‘Yediot Aharonot’ bertarikh 27 Februari 2008, bahawa dia bersetuju apabila isu-isu yang berkait rapat antara Israel dalam hal Palestin dan isu-isu yang berkaitan dengan Republik Iran. Justeru dengan itu juga, dialog Obama bersama wartawan dari ‘Yediot Aharonot’ jelas terbukti dengan sendirinya bahawa Amerika Syarikat yang dipimpin oleh Barrack Husein Obama jelas telah memperlekeh dan memperlecehkan Islam dan sama dengan pemimpin-pemimpin boneka zionis sebelum ini yang telah menerajui Negara ‘Uncle Sam’ tersebut. Maka di sini dapatlah kita semua menilai sendiri sekilas petikan wawancara tersebut bagi membuktikan kepada masyarakat dunia Islam malahan masyarakat dunia yang cintakan keamanan sejagat bahawa Obama tersebut adalah tidak ubah seperti “Keldai Tunggangan Zionis”.







Perhatikan betul-betul kata-kata Obama ini.







Soalan : Ada kekhuatiran di kalangan kelompok yahudi di Amerika Syarikat bahawa ada kecenderungan anda kepada Arab kerana latar belakang anda Islam?



Obama : Hakikat harus diketahui, saya bukan Muslim dan selamanya saya tidak akan menjadi Muslim. Saya tidak pernah belajar di madrasah Islam dan saya tidak bersumpah dengan Al-quran. Saya berpegang teguh dengan Kristian. Selama empat tahun di Indonesia ketika kecil, saya belajar di sekolah sekular. Ketika saya bersumpah maka saya bersumpah dengan Perjanjian Lama.



Soalan : Selama beberapa tahun Israel melihat Amerika Syarikat sebagai rakan, apakah ini akan berlanjutan jika anda menjadi Presiden?



Obama : Jelas jawapannya YA. Saya akan memberi komitmen yang tidak perlu diragui untuk menjaga keamanan Negara Israel dan keakraban antara Amerika dan Israel. Saya bersaksikan Hillary Clinton di depan AIPAC bahawa obama adalah sahabat baik Israel.





Peranan Organisasi AIPAC.






Peranan AIPAC Dibuktikan Oleh Media.







Anda tahu siapakah sebenarnya Barrack Obama?




Perhatikan semula kata-kata Obama tersebut.




Maka jelaslah kepada kita semua bahawa Obama bukanlah calon yang sebenar untuk mengembalikan semula kedaulatan dunia kepada keamanan sejagat. Tugas beliau jelas seperti boneka-boneka Presiden Amerika terdahulu. Ramai yang menganggap dengan tercalonnya obama sebagai pemimpin Amerika sedikit masa dahulu dapat memberi impak yang positif atas sebab bahawa beliau mempunyai nama seakan nama Islam, tetapi ia sebaliknya dan bertukar menjadi tragedi ngeri buat rakyat Palestin dan dunia Islam khasnya. Pada pandangan sesetengah pihak dan mengikut kajian yang telah lakukan, di dapati selepas dunia dikotori oleh seorang diktrator Amerika yang kejam terhadap dunia dan masyarakat Islam iaitu Presiden Bush, pihak zionis telah merancang untuk memulihkan reputasi Amerika Syarikat dan Israel terhadap dunia Islam dengan sengaja mengatur seorang pemimpin Amerika Syarikat yang seakan-akan mirip pemimpin Islam. Mereka cuba berbaik-baik serta menutupi kekejaman pemimpin Amerika sebelum ini terhadap dunia Islam dengan melantik Obama sebagai penganti dan boneka mereka. Dengan berlatar belakangkan sedikit kehidupan Islam terhadap diri obama itulah dunia Islam sedikit menerima dan berharap agar beliau dapat menghentikan kekejaman yang telah sekian lama berlaku terhadap dunia serta masyarakat Islam Palestin. Tetapi sebaliknya, beliau dengan jelas dan terang-terangan menyatakan bahawa beliau tetap berdiri seiringan dengan Israel dalam isu-isu yang berkaitan dengan kedaulatan Palestin-Israel. Ini adalah tipu helah zionis untuk mengatur sesiapa sahaja pemimpin Amerika Syarikat agar hak-hak mereka di bumi Palestin terbela dengan jayanya.




Rham Emmanuel.




Oleh yang demikian, dialog yang tertera tersebut dan tingkahlaku beliau ketika ini terhadap isu Palestin-Israel telah mendapat rumusan menyeluruh bahawa sememangnya Barack Obama adalah seorang boneka yang digelarkan sebagai “Keldai Zionis”. Polisi-polisi beliau terhadap hak-hak Palestin tidak memihak kepada rakyat Palestin tetapi sebaliknya beliau cepat bertindak apabila hak-hak keistimewaan Israel mulai tergugat.




Sedarkah kita semua akan hakikat ini?




Bangkitlah kita semua!




Jangan leka dan alpa!




Berpegang teguhlah kita kepada syariat Allah SWT!




Ingatlah bahawa Allah Azza Wa Jalla Maha Berkuasa dan Maha Perkasa.




Mohonlah kepada Allah SWT.




Bergantung haraplah kita semua kepada Allah SWT.
















Saya tertarik dengan sebuah kata-kata peninggalan Asy-Syahid Syeikh Ahmad Yaasin (1936-2004).



“Pasukan tentera Arab yang dating untuk memerangi Zionis Israel ternyata merampas senjata dari tangan kami dengan alasan bahawa tidak boleh ada kekuatan lain kecuali kekuatan pasukan tentera Arab ini. Kemudian, perjalanan jihad kami berubah mengikut irama mereka sehinggakan ketika mereka kalah, kami pun turut mengalami kekalahan. Akhirnya para pengganas yahudi dengan sewenang-wenangnya melakukan berbagai-bagai aksi pembunuhan dan kekerasan dengan tujuan untuk menakut-nakutkan rakyat Palestin. Sekiranya senjata-senjata itu berada di tangan kami, tentu sahaja perjalanan cerita ini akan berubah.”






AllahuAkbar!



No comments:

Post a Comment

You May Also Like These Article

Related Posts with Thumbnails