Friday 15 October 2010

Organisasi Parti Peperangan – Siapa Mereka?






Organisasi Parti Peperangan – Siapa Mereka?

Oleh : Muhammad Ibnu Nazir.





BismillahirRahmanirRahim. Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, dan Salam Sejahtera. Dikesempatan dengan ini, saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada anda yang sudi berkunjung di laman ini atas dasar mencari sesuatu kepastian dan huraian dari kesinambungan episod-episod saya yang lalu. Diingatkan juga agar anda semua tidak terlalu extreme terhadap apa yang hendak saya kongsikan di ruangan ini. Semoga kita menjadi umat Islam yang kuat dari semua segi dalam kita menjalani dan menghadapi musuh-musuh Islam, samaada yang terlihat mahupun yang tersembunyi. Insya’Allah.


Sebuah kumpulan yang dikenali sebagai Institut Yahudi untuk Hubungan Keselamatan Negara, “The Jewish Institute for National Security Affair” (JINSA), yang telah ditubuhkan oleh sekutu Perle, iaitu Stephen Bryen (seorang berbangsa Yahudi dan sekutu kuat Israel di dalam kumpulan radikal Neo-Konservatif), sejurus sebelum beliau berkhidmat di bawah Perle iaitu ketika di dalam pentadbiran Reagan (ketika Stephen Bryen berkhidmat dengan kerajaan, JINSA dikendalikan oleh isterinya iaitu Shosana).





Peristiwa 11 September 2001, Satu Konspirasi Neo-Konservatif.



Dengan sedikit publisiti, JINSA secara sendirinya telah dapat memperkuatkan pengaruhnya dengan menanam ikatan di dalam koordinasi ketenteraan Amerika Syarikat dan Israel agar lebih rapat serta mengesa supaya Yahudi Amerika agar mengundi dan membina satu pertahanan yang kuat berpandukan ideologi Yahudi. Membina sokongan di Pentagon adalah satu prioriti yang tinggi serta memerlukan usaha yang berkesinambungan dari pihak atasan Israel dan pihak Yahudi Amerika Syarikat.



Sebagai contoh yang boleh dikongsikan di sini adalah, di bawah satu program yang dipanggil “Hantar seorang Jeneral ke Israel”, maka beratus ribu dollar menerusi sumbangan potongan cukai akan mengalir ke Israel melalui Jeneral dan Laksamana Amerika yang telah bersara. Mereka bertukar-tukar pendapat dan merancang strategi dengan pegawai-pegawai Israel serta mengunjungi tempat-tempat strategik seperti di Golan Hights, Jerusalem, Nablus dan sebagainya. Tempat-tempat yang sedemikian adalah tempat untuk mengrekrut anggota-anggota baru untuk diserapkan kepada pihak yang lebih tinggi di Amerika Syarikat.



Jika dilihat bahawa JINSA pada hari ini adalah salah satu pengerak utama di dalam lingkungan ‘Neo-Konservatif’ yang menguasai polisi di dalam pentadbiran Bush. Bukan sahaja ketika itu Naib presiden Dick Cheney, tetapi Timbalan di bawah Setiausaha Pertahanan Amerika ketika itu (Douglas Feith) telah dikaitkan sebagaimana yang kita lihat dengan keadaan JINSA sebelum perlantikan mereka. JINSA juga merupakan ‘enjin’ bagi mengerakkan propaganda perang terhadap mana-mana Negara yang tidak bersetuju dengan pihak Israel dan Yahudi Amerika dalam setiap sudut yang boleh menidakkan pihak Israel. Segala kecaman dan tindakan yang membahayakan Israel, maka JINSA akan menjalankan tugas dan peranannya untuk memecahbelahkan agensi tertentu yang dikenal pasti.




Dengan itu juga, ini bermakna telah membawa perbincangan dan perkongsian kita tentang peristiwa 11 september 2001 (9/11) dan permulaan peperangan yang lengkap serta licik terhadap Iraq, Afganistan, dan Palestin. Jika dilihat dari sudut yang jauh, peranan JINSA dalam situasi ini adalah yang paling tepat dengan agenda mereka. Maka di kesempatan itu juga, telah membuatkan Paul Wolfowitz yang berkhidmat di bawah pentadbiran Bush, mencanangkan peperangan terhadap apa yang dianggap musuh ketat Israel. Oleh yang demikian, Perle dan Kristol (pekara ini telah kita huraikan berkenaan dengan dua tokoh Neo-Konservatif ini) telah membina generasi ‘hebat’ versi “PARTI PEPERANGAN”. Maka dalam menangani serangan peristiwa 9/11, Perle dan Kristol telah mengirimkan sepucuk surat’ kepada Presiden Amerika (Bush) agar menyokong seruan Wolfowitz yang mengesa perang habis-habisan terhadap Iraq, Iran, Syiria, Afganistan, Palestin dan Hizbullah. Bagi melengkapkan usaha-usaha tersebut, mereka telah memanggil sekumpulan ‘Neo-Konservatif’ sebagai pengendali bersama-sama dengan beberapa fahaman ‘Liberal’ untuk menyertai di dalam menandatangi surat persetujuan peperangan tersebut.




Persoalannya di sini...


Siapakah mereka yang telah menandatangani surat tersebut?


Maka, perkongsian dan perbincangan kita bermula di sini...


Walaupun senarai yang menyertai dan menandatangani surat tersebut merupakan ‘dwipartisan’ dan termasuk beberapa orang yang dikenali dengan falsafah ‘liberal’, apa yang jelas dan konsistennya di sini ialah kebanyakkan orang-orang di dalam senarai itu adalah YAHUDI dan yang bukan Yahudi pula adalah merupakan orang-orang lama dan ahli-ahli Neo-konservatif Amerika. Semua yang menandatangani, mempunyai hubungan rapat dan lama dengan rangkaian keluarga Kristol dan sekutu-sekutu mereka di dalam lingkungan pengaruh yang mengelilingi Richard Perle.


Berikut saya cuba senaraikan nama-nama mereka yang telah bersetuju sebulat suara serta berkomplot untuk menjalankan agenda mereka bagi menghancurkan Islam dan seterusnya menjadikan Yahudi dan Israel sebuah kuasa besar dan berpengaruh di dunia ini.



Gary Bauer.


Gary Bauer


Seorang yang dianggap ‘setelit’ Irving Kristol dan anaknya iaitu William Kristol yang berbangsa Yahudi. Bauer adalah seorang penyokong Israel yang kuat di dalam pergerakan ‘Hak Kristian’ Amerika menerusi kepimpinannya di dalam Majlis Penyelidikan Keluarga. Beliau hanya bertopengkan melalui pergerakkan Kristian bagi memudahkan agenda beliau untuk menjahanamkan Negara-negara Islam yang tidak bersetuju dengan tindakan serta cadangan penubuhan Israel Raya. Beliau juga telah menandatangani surat pengesahan peperangan terhadap Negara Iraq yang berdaulat.



William J. Bennett.


William J. Bennett.



Seorang yang berbangsa Yahudi dan pro-Israel. Kerjayaan Bennett di Washington adalah di bawah naungan keluarga Kristol, bermula dari jawatannya sebagai pengerusi Pembiayaan Negara untuk Kemanusiaan dan kemudian sebagai Setiausaha Pelajaran di bawah Presiden Ronald Reagan dan sebagai ‘maharaja dadah’ di bawah pentadbiran presiden G.W Bush. Bennett adalah seorang pengarah bersama “Think Tank” yang ditaja oleh Kristol yang dikenali sebagai Memperkasa Amerika ditubuhkan pada tahun 1991. Sebagai membalas jasa tajaan Kristol, Bennett telah memberi William Kristol kerja jawatan tertinggi yang pertama di dalam Jabatan Pelajaran Amerika.



Eliot Cohen.


Eliot Cohen.



Seorang Pengarah Pusat Pelajaran Strategik di Sekolah Pengajian Antarabangsa Lanjutan (School of Advanced International Studies – SAIS) yang dekannya adalah bekas timbalan setiausaha pertahanan Paul Wolfowitz, sebelum beliau kembali semula ke Jabatan Pertahanan. Beliau juga adalah penulis sebuah buku yang menumpukan kepada ‘Revolusi Keselamatan Israel’. Manakala beliau juga adalah seorang yang berbangsa Yahudi.




Midge Decter.


Midge Decter.



Isteri kepada tokoh Majlis Hal Ehwal Luar, Norman Podhoretz dan beliau juga merupakan seorang tokoh yang ditonjolkan oleh media-media Amerika. Decter adalah ibu kepada John Podhoretz, timbalan penyunting ‘The Weekly Standard”, manakala penyunting dan penerbit utamanya adalah William Kristol.



Thomas Donnelly.


Thomas Donnelly.



Timbalan Pengarah Projek William Kristol untuk Abad Baru Amerika dan bekas penyunting eksekutif “The National Interest”, satu majalah Neo-Konservatif yang ditubuhkan oleh Irving Kristol. Donnelly adalah seorang koresponden tentera veteran yang telah mendapat pendidikan SAIS, di university John Hopkin, di mana Paul Wolfowitz telah berkhidmat sebagai dekan sebelum kembali ke Jabatan Pertahanan Amerika.




Hillel Fradkin.


Hillel Fradkin.



Seorang berfahaman radikal Zionis yang lantang bersuara dan juga seorang ‘pelajar’ di Insitut Perusahan Amerika dan seorang Profesor tambahan kerajaan di Universiti Georgetown. Fradkin juga merupakan pengarah pusat Shalem Israel di Washington yang menggambarkan institusinya sebagai satu “institut penyelidikan pemikiran sosial Yahudi dan Israel”. Beliau juga berkhidmat sebagai naib presiden kepada pertubuhan Lynde dan Harry Bradley, iaitu sebuah pertubuhan ‘konservatif’ yang telah membekal berjuta-juta dollar untuk membiayai pelbagai kumpulan dan projek pro-Israel (anti-arab dan anti-Islam).




Frank Gaffney.


Frank Gaffney.



Seorang pemain utama di dalam ideologi ‘Perle-Kristol’. Beliau adalah pengarah “Hawkish” di Pusat Polisi Keselamatan Washington. Gaffney sendiri telah berkerjasama dengan Perle di dalam lembaga tersebut. Gaffney juga merupakan bekas pengarah Jawatankuasa Perhubungan Awam Amerika-Israel dan juga bekas setiusaha Tentera Laut. Gaffney juga telah menerima pembiayaan dari pertubuhan Irving kristol. Dalam hal-hal pengambilalihan hartanah di Israel yang sedikit sebanyak mempunyai hubungan rapat dengan Ariel Sharon dan pemimpin Israel selepas itu. Beliau juga merupakan pakar di dalam melatih pelatih-pelatih pro-Israel untuk dimasukkan ke dalam jawatan-jawatan ‘pereka-polisi’ awam di dalam kerajaan serta membekalkan propaganda pro-Israel untuk disebarkan di dalam golongan Republikan dan Konservatif. Gaffney juga seorang penulis yang selalu menjadi sebutan untuk akhbar “Neo-Konservatif” iaitu ‘Washington Times’.




Reuel Marc Gerecht.


Reuel Marc Gerecht.


Seorang bekas pakar di dalam jabatan operasi pengarahan CIA (“Op Hitam”) di Timur Tengah. Penulisan beliau juga telah dikeluarkan di dalam penerbitan yang dikaitkan dengan Kristol seperti ‘The Weekly Standard.’ Beliau juga merupakan seorang anak didik Richard Perle (Mentor Neo-Konservatif).




Michael Joyce.


Michael Joyce.


Beliau tidak begitu dikenali di kalangan orang awam. Beliau yang juga merupakan anak didik Irving Kristol (Mentor Neo-Konservatif). Beliau adalah bekas seorang guru yang telah dinaikkan pangkat menerusi keterlibatannya dengan beberapa pertubuhan yang menaja untuk tujuan pro-Israel, termasuklah Pertubuhan Olin (pembekalan bahan kimia dan senjata). Beliau juga merupakan seorang yang pro-Israel dan anti-Arab serta Anti-Islam.




Donald Kagan.


Donald Kagan.



Seorang ahli sejarah yang berminat di dalam sejarah peperangan dan merupakan seorang penganjur yang mempopularkan kekuatan tentera Amerika di seluruh dunia. Beliau juga merupakan seorang professor klasik dan sejarah di Universiti Yale.




Robert Kagan.


Robert Kagan.



Anak kepada Donald Kagan, yang disebut di atas tadi. Beliau adalah pengarah projek William Kristol untuk Abad Baru Amerika. Seorang madya kanan di Pembiayaan Carnegie untuk Keamanan Antarabangsa dan juga seorang penyunting kepada ‘Weekly Standard” kepunyaan Kristol. Robert Kagan menulis satu ruangan bulanan untuk Washington Post, di mana beliau telah terang-terang menyatakan sokongan beliau terhadap campurtangan luar Amerika serta penulisan-penulisan beliau adalah berbaur pro-Israel.




Charles Krauthammer.


Charles Krauthammer.


Dikenali sebagai ‘pakar cakap’ di televisyen dan juga seorang penulis ruang akhbar sendikit-nasional. Beliau yang telah dilatih sebagai pakar Psikiatri telah menulis dan berkempen tentang hubungan baik antara Amerika dan Israel. Ulasan-ulasan berbisa beliau tentang kepentingan Israel tidak dapat ditandingi oleh semua pihak, termasuklah pemimpin tertinggi Amerika Syarikat.




John Lehman.


John Lehman.


Bekas penasihat Majlis Keselamatan Negara (National Council, NSC) kepada setiausaha ketika itu iaitu Henry Kissinger. Lehman terus berkidmat sebagai Setiausaha Tentera Laut Amerika ketika pentadbiran Ronald Reagan dan sebagai timbalan pengarah Agensi Kawalan dan Pelucutan Senjata Amerika Syarikat, yang di mana beliau berurusan dengan golongan rapat pro-Israel iaitu Poul Wolfowitz dan Richard Perle. Seorang penulis British iaitu Claudia Wright telah mencatatkan bahawa sebelum beliau menjadi Setiausaha Tentera Laut, Lehman dikenali sebagai “think tank” Philadelphia yang dikendalikan oleh penyokong-penyokong Israel-Amerika serta menerajui sebuah syarikat perunding berkeuntungan besar berkaitan dengan perniagaan senjata Israel. Lehman juga seorang ahli di dalam lembaga penasihat untuk Pusat Polisi Keselamatan Israel-Amerika.




Martin Peretz.


Martin Peretz.



Seorang penerbit lantang majalah “New Republican” yang pro-Israel serta dianggap sebagai individu radikal dan liberal. Beliau mengisytiharkan pada edisi 24 september iaitu selepas peristiwa serangan pengganas 9-11, dengan menyatakan: “Kita semuanya orang-orang Israel sekarang”. Beliau juga merupakan seorang sekutu kuat Neo-Konservatif yang telah lama aktif. Peretz juga merupakan seorang tokoh yang lantang bersuara apabila isu-isu Israel dicabuli serta sering menganjurkan program-program serta usaha-usaha bagi kepentingan pihak Israel.




Norman Podhoretz.


Norman Podhoretz.


Seorang ahli majlis hal Ehwal Luar dan seorang tokoh utama di dalam Jawatankuasa Yahudi Amerika cawangan New York dan juga seorang penerbit majalah liberal yang pro-Israel iaitu “Commentary”. Podhoretz juga seorang bekas pengikut fahaman Trotsky yang muncul sebagai pemimpin Neo-Konservatif pro-Israel yang dikaitkan dengan Irving Kristol. Anaknya John Podhoretz adalah rakan sekerja dengan William Kristol sebagai timbalan penyunting “Weekly Standard” yang dibiayai oleh Rupert Murdoch (seorang berbangsa Yahudi dan seorang yang berfahaman Neo-Konservatif).




Stephen J. Solarz.


Stephen J. Solarz.


Bekas ahli dewan Perwakilan, beliau ialah orang yang membuat undang-undang untuk kepentingan Israel. Beliau juga adalah seorang perunding antarabangsa yang sangat berkuasa pada hari ini. Semasa beliau dikongres, beliau telah memainkan peranan yang penting (bersekutu dengan Paul Wolfowitz, yang pada masa itu berkhidmat di dalam pentadbiran Ronald Reagan) di dalam menggulingkan bekas Presiden Filipina iaitu Ferdinand Marcos apabila pemimpin Asia itu cuba mempertahankan kedaulatan negaranya dari pihak rejim Amerika.




Vin Weber.


Vin Weber.


Bekas ahli Dewan Perwakilan, beliau adalah seorang penyokong kuat Israel (beliau bukan berbangsa Yahudi). Weber merupakan pengasas bersama Memperkasa Amerika William Kristol dan merupakan penasihat tinggi senator John McCain di dalam kempen presiden pada tahun 2000. Ketika di dalam Dewan Perwakilan, beliau telah membantu mensabotaj usaha untuk kongres melakukan penyiasatan terhadap pengganas Israel pada tahun 1967 ke atas U.S.S Liberty yang telah menyebabkan kematian seramai 34 orang Amerika dan mencederakan 172 yang lain. Weber juga merupakan seorang ahli di dalam Majlis Hal Ehwal Luar.



Dan tokoh yang terakhir sekali yang hendak saya kongsikan bersama-sama di sini adalah Marshall Wittman.



Marshall Wittman.


Marshall Wittman.


Beliau adalah seorang yang berbangsa Yahudi. Beliau adalah pengarah hal-ehwal perundangan Gabungan Kristian yang pro-Israel. Sokongan Wittman kepada konservatif adalah amat kuat dan lantang. Beliau merupakan seorang yang tegas bersuara berkaitan campurtangan Amerika Syarikat di luar Negara dan sering mengunakan kekuatan ketenteraan Amerika Syarikat bagi pihak Israel. Beliau juga seorang yang mempromosikan agenda Israel di pertubuhan perundangan Amerika Syarikat.


Sungguhpun senarai yang telah saya nyatakan ini tidaklah begitu lengkap dan dipercayai ada lebih ramai lagi pendokong kuat yang menandatangani surat tersebut, tetapi ia sedikit sebanyak memperlihatkan kepada kita bahawa sistem pemerintahan dan pentadbiran Amerika Syarikat sememangnya telah dikuasai oleh bangsa-bangsa Israel (Yahudi) yang majoritinya mempunyai kepentingan peribadi dan berpihak kepada Israel. Maka ketika ini dunia pemerintahan demokrasi yang telah dicanang oleh Amerika Syarikat sebelum ini, adalah satu muslihat untuk memperjuangkan agenda jahat Yahudi bagi meluaskan kepentingan mereka dalam menakluki kuasa-kuasa besar dunia serta seterusnya membawa kehancuran kepada seluruh masyarakat dunia yang cintakan keamanan sejagat. Begitulah betapa licik dan tersusunnya agenda sulit mereka yang telah dirancang sejak dari dahulu lagi dan diturunkan kepada satu generasi kepada generasi Yahudi yang akan datang sehingga ke hari ini.


Sebagai rumusan yang boleh saya bawakan di sini adalah, ketika pada tahun 17 mac 2003, iaitu sehari sebelum Amerika Syarikat melancarkan perang terhadap Iraq, Kristol (Mentor Konservatif) telah menyatakan di ruang editorial akhbarnya sendiri iaitu “The Weekly Standard” serta yang telah juga ditandatanganinya sendiri yang berbunyi :


“Ternyata, kita bersyukur yang strategi Iraq yang telah lama kita usahakan, telah menjadi polisi kerajaan Amerika Syarikat.” (The Weekly Standard – 17 Mac 2003).


Sehari kemudiannya iaitu pada 18 Mac 2003, apabila perang Amerika-Iraq bermula, akhbar “The Washington Post” telah mengingatkan pembaca-pembaca bertapa kuatnya pengaruh Kristol dalam mendalangi perang di Iraq. Perang tersebut merupakan satu detik yang berharga bagi pihak Neo-Konservatif serta menyebutnya sebagai “PERANG KRISTOL”.



Bagi orang-orang Iraq yang dikepung oleh pihak penjajah serta pihak tentera-tentera Amerika Syarikat dan British yang menyertai dan terkorban di dalam perang tersebut telah dianggap oleh pengikut Neo-Konservatif sebagai “HAIWAN BODOH YANG PERLU DIKORBANKAN”. Sungguhpun begitu, pihak Neo-Konservatif telah mengelirukan masyarakat dunia tentang keburukkan Iraq serta menjadikan Amerika Syarikat sebagai penyelamat keamanan dunia. Ketika itu juga, pihak-pihak Neo-Konservatif telah ketawa terbahak-bahak melihat jutaan manusia berbangsa Arab-Islam telah disembelih dan dibunuh dengan kejam dan tragis sekali. Begitulah agenda jahat yang telah mereka rancangkan demi menjadikan sebuah Negara Israel Raya yang berdaulat sesuai dengan fahaman-fahaman Syaitan yang telah mereka bawakan. InsyaAllah, di episod yang akan datang, saya akan cuba konsikan bersama tentang agenda-agenda jahat pihak Noe-Konservatif yang pro-Israel di dalam laluan situasi sukar untuk menjadikan misi utama mereka berjaya. WaAllahua’lam.




No comments:

Post a Comment

You May Also Like These Article

Related Posts with Thumbnails